-
Blz. 1
Programmabegroting 2021 - 2024
-
Blz. 2
Programmabegroting 2021 - 2024
-
Blz. 3
Programma's
-
Blz. 4
Samenvatting
-
Blz. 5
Samenvatting begroting 2021-2024
-
Blz. 6
Samenvatting
-
Blz. 7
Hoofdstuk 1: Algemeen
-
Blz. 8
1.1 Aanbieding
-
Blz. 9
Aanbieding
-
Blz. 10
1.2 Leeswijzer
-
Blz. 11
Leeswijzer
-
Blz. 12
1.3 Ontwikkelingen begrotingssaldo
-
Blz. 13
1.3.1 Meerjarenraming primitieve begroting
-
Blz. 14
1.3.2 Kaderbrief 2021
-
Blz. 15
1.3.3 Formeel saldo 2021-2023 in begroting 2020
-
Blz. 16
1.3.4 Prognose algemene uitkering
-
Blz. 17
1.3.5. Raming overige autonome ontwikkelingen
-
Blz. 18
1.3.6 Budgettair effect onderzoek WMO
-
Blz. 19
1.3.7 Budgettair effect jeugdhulp
-
Blz. 20
1.3.8 Ruimtevragende investeringen 2021
-
Blz. 21
1.3.9 Eijkhagencollege
-
Blz. 22
1.3.10 Verlaging toerekening uren naar projecten
-
Blz. 23
1.3.11 Diverse overige bijstellingen en concernposten
-
Blz. 24
1.4 Formeel en structureel meerjarig begrotingsevenwicht
-
Blz. 25
1.4.1 Formeel begrotingssaldo 2021-2024
-
Blz. 26
1.4.2 Structureel en reëel begrotingssaldo 2021-2024
-
Blz. 27
1.5 Weerstandscapaciteit, -behoefte en -ratio's
-
Blz. 28
Weerstandscapaciteit - behoefte en -ratio's
-
Blz. 29
1.6 Tarieven
-
Blz. 30
Tarieven
-
Blz. 31
1.7 Voorstel te dekken ruimtevragen voor nieuw beleid
-
Blz. 32
Voorstel te dekken ruimtevragen voor nieuw beleid
-
Blz. 33
Hoofdstuk 2.1: Programma's
-
Blz. 34
2.1.0 Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 35
Structuurgegevens
-
Blz. 36
Programma Bestuur en ondersteuning omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 37
Programma-samenvatting
-
Blz. 38
Omgevingsanalyse
-
Blz. 39
Analyse historische ontwikkeling kengetallen
-
Blz. 40
Beleidsindicatoren (BBV)
-
Blz. 41
Analyse historische ontwikkeling beleidsindicatoren
-
Blz. 42
Beleidskader programma
-
Blz. 43
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 44
1. Een daadkrachtig en slagvaardig bestuur op de juiste schaalgrootte
-
Blz. 45
1.1 Uitvoeren reguliere activiteiten op het gebied van een transparant besluitvormingsproces
-
Blz. 46
2. Samenwerken vanuit een zelfstandig Landgraaf
-
Blz. 47
2.1 Adviseren en ondersteunen op algemeen niveau van bestuurders ter bevordering van de regionale samenwerking in de Gemeenschappelijke Regelingen.
-
Blz. 48
2.2 Inventariseren en uitwerken van de mogelijkheden om de samenwerking in de regio te intensiveren op basis van zakelijk onderbouwde keuzes die uitgaan van een gelijkwaardigheid tussen gemeenten.
-
Blz. 49
2.3 Zelfbewust communiceren over de veelzijdigheid en successen van onze gemeente.
-
Blz. 50
3. Efficiënte dienstverlening binnen de beleidskaders, waarbij de klant centraal staat
-
Blz. 51
3.1a verbetering van het inhoudelijke antwoord op vragen en de klantbejegening;
-
Blz. 52
3.1b verdergaande invoering van het beleid Agressie en Geweld 2018
-
Blz. 53
3.1c organiseren workshops ‘Herkennen en Doorverwijzen’ laaggeletterdheid
-
Blz. 54
3.1d organiseren cursus ‘Communiceren op B1-niveau’
-
Blz. 55
3.1e doorontwikkeling zaakgericht archiveren dienstverleningsprocessen
-
Blz. 56
3.1f door ontwikkelen portal burgerzaken en E-diensten voor publiekszaken
-
Blz. 57
3.1g onderzoeken mogelijkheden aanschaf Klant Contact Systeem
-
Blz. 58
3.1h verbeteren receptie en cateringconcept
-
Blz. 59
3.2 Verstrekken van producten en diensten aan burgers en het in behandeling nemen van diverse verzoeken en meldingen
-
Blz. 60
4. Effectief en efficiënt gebruik van onze kanalen
-
Blz. 61
Score effectindicatoren
-
Blz. 62
Wat mag het kosten?
-
Blz. 63
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 64
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 65
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 66
Wat zijn de risico's?
-
Blz. 67
Toelichting risico’s
-
Blz. 68
2.1.1 Programma 1 - Veiligheid
-
Blz. 69
Structuurgegevens
-
Blz. 70
Het programma Veiligheid omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 71
Programma-samenvatting
-
Blz. 72
Omgevingsanalyse
-
Blz. 73
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 74
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 75
Beleidskader programma
-
Blz. 76
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 77
1. Een veilig Landgraaf
-
Blz. 78
1.1 Op peil houden van de taakstelling in de Veiligheidsregio
-
Blz. 79
1.2 Coördinatie op bestuurlijke aanpak/ondermijning vanuit een pro-actieve houding
-
Blz. 80
1.3 Regierol bij directe aanpak van overlast gevende jeugd; directe aanpak woonoverlast en verloedering; directe aanpak drugspanden (Damoclesbeleid)
-
Blz. 81
1.4 Uitvoeren van de eigen rol in de veiligheidsketen (o.a. Coördinatie openbare orde en veiligheid bij (grote) evenementen).
-
Blz. 82
2. Betere naleving van wet- en regelgeving en minder overlast, vandalisme en verhuftering
-
Blz. 83
2.1 Terugdringen van overlast in de openbare ruimte, mede door gebiedsgerichte controles op hondenpoep, verkeersoverlast bij scholen en dumpafval.
-
Blz. 84
2.2 Uitvoeren van integraal toezicht in de openbare ruimte.
-
Blz. 85
2.3 Handhaving alcoholverbod.
-
Blz. 86
2.4 Uitvoeren van bevolkingscontroles
-
Blz. 87
2.5 Uitvoeren van toezicht tijdens evenementen
-
Blz. 88
Score effectindicatoren
-
Blz. 89
Wat mag het kosten?
-
Blz. 90
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 91
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 92
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 93
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 94
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 95
Wat zijn de risico's?
-
Blz. 96
2.1.2 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 97
Structuurgegevens
-
Blz. 98
Het programma Verkeer, vervoer en waterstaat omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 99
Programma-samenvatting
-
Blz. 100
Omgevingsanalyse
-
Blz. 101
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 102
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 103
Beleidskader programma
-
Blz. 104
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 105
1. Een goed en veilig functionerend verkeers- en vervoerssysteem
-
Blz. 106
1.1 Uitvoeren uitvoeringsprogramma Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan
-
Blz. 107
1.2 Voorbereiden aanleg Randweg Abdissenbosch.
-
Blz. 108
1.3 Medewerking verlenen aan de voorbereidende/uitvoerende werkzaamheden voor de verdubbeling van het spoor en het behartigen van de Landgraafse belangen.
-
Blz. 109
2. Burgers participeren actief in hun woon- en leefomgeving
-
Blz. 110
2.1 Betrekken van burgers en belangenorganisaties bij de beleidsvoorbereiding, -realisatie en –evaluatie.
-
Blz. 111
2.2 Door middel van frequent overleg burgers mede-verantwoording laten nemen voor het beheer en onderhoud.
-
Blz. 112
2.3 Continuering van de ondersteuning/facilitering van maatschappelijke/burger initiatieven.
-
Blz. 113
2.4 Stimuleren van zelforganisatie en initiatieven door bewoners.
-
Blz. 114
2.5 Faciliteren van de buurtorganisaties
-
Blz. 115
3. Behoud en versterking van de leefbaarheid (een schone, hele, veilige, prettige en vitale woon- en leefomgeving) in alle buurten
-
Blz. 116
3.1 Onderhouden en beheren van de openbare ruimte
-
Blz. 117
3.2 Realiseren van reconstructies en groot onderhoud
-
Blz. 118
3.3 Het verder omvormen van het arsenaal aan armaturen naar duurzame energiezuinige LED-verlichting.
-
Blz. 119
3.4 Onderhouden van recreatieve en toeristische fietsroutes.
-
Blz. 120
Score effectindicatoren
-
Blz. 121
Wat mag het kosten?
-
Blz. 122
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 123
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 124
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 125
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 126
Toelichting risico’s
-
Blz. 127
2.1.3 Programma 3 - Economie
-
Blz. 128
Structuurgegevens
-
Blz. 129
Het programma Economie omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 130
Programma-samenvatting
-
Blz. 131
Omgevingsanalyse
-
Blz. 132
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 133
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 134
Beleidskader programma
-
Blz. 135
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 136
1. Versterking van de lokale economie en arbeidsmarkt, met aanhaking bij het onderwijs
-
Blz. 137
1.1 Het beheren en uitbreiden van het relatienetwerk, het acquireren en faciliteren van ondernemers, bedrijfsbezoeken, het stimuleren van bedrijvigheid, organisatie Ondernemersdag
-
Blz. 138
1.2 Behouden en stimuleren van een adequaat en toekomstbestendig niveau van de (winkel)centra en de bedrijfsterreinen door centrummanagement en bedrijventerreinmanagement
-
Blz. 139
1.3 Uitvoering geven aan de subsidieregeling ‘Stimuleren innovatief ondernemerschap in winkelkernen’, door samen met de Stichting Streetwise en andere externe partijen ruimte te bieden en andere externe partijen
-
Blz. 140
1.4 Acties ter bevordering van de (eu)regionale samenwerking, op zowel lokale als regionale schaal
-
Blz. 141
2. Versterking van de vrijetijdseconomie, waaronder het creëren van een evenementencyclus
-
Blz. 142
2.1 Het vermarkten en promoten van Landgraaf als aantrekkelijke vestigingsplaats voor het (toeristische) bedrijfsleven.
-
Blz. 143
2.2 Uitvoering geven aan de nota Vrijetijdseconomie Landgraaf 2016-2020 door de versterking en uitbreiding van de vrijetijdseconomie
-
Blz. 144
2.3 Organiseren en faciliteren van de kermissen in Schaesberg, Waubach en Nieuwenhagen Faciliteren van kleinschalige evenementen op wijkniveau.
-
Blz. 145
Score effectindicatoren
-
Blz. 146
Wat mag het kosten
-
Blz. 147
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 148
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 149
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 150
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 151
2.1.4 Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 152
Structuurgegevens
-
Blz. 153
Het programma Onderwijs omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 154
Programma-samenvatting
-
Blz. 155
Omgevingsanalyse
-
Blz. 156
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 157
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 158
Beleidskader programma
-
Blz. 159
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 160
1. Op de behoefte afgestemd toekomstbestendig accommodatiebeleid
-
Blz. 161
1.1 Implementeren van het meerjarig integraal onderwijshuisvestingsplan (IHP).
-
Blz. 162
1.2 Voorbereiden nieuwbouw Eijkhagencollege.
-
Blz. 163
2. Met het oog op het verkleinen van een mogelijk risico op een ontwikkelingsachterstand, een goede toeleiding van kinderen met een VVE- indicatie naar de VVE- gespecialiseerde peuteropvang
-
Blz. 164
2.1 Terugdringen voortijdig schoolverlaten o.a. middels sturing en monitoring van Bureau VSV.
-
Blz. 165
2.2 Implementatie van de LEA.
-
Blz. 166
2.3 Het stimuleren van deelname aan VVE voor kinderen met een VVE-indicatie. Verdere uitwerking en implementatie van de aanpak Talentontwikkeling op regionaal (Parkstad) en lokaal niveau.
-
Blz. 167
2.4 Aanpassing verordening leerlingenvervoer.
-
Blz. 168
3. Vergroten van de geletterdheid van onze inwoners
-
Blz. 169
3.1 Uitvoering geven aan het plan van aanpak laaggeletterdheid
-
Blz. 170
3.2 Uitbreiding locaties taalcafé
-
Blz. 171
Score effectindicatoren
-
Blz. 172
Wat mag het kosten?
-
Blz. 173
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 174
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 175
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 176
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 177
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 178
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 179
2.1.5 Programma 5 - Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 180
Structuurgegevens
-
Blz. 181
Het programma Sport, cultuur en recreatie omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 182
Programma-samenvatting
-
Blz. 183
Omgevingsanalyse
-
Blz. 184
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 185
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 186
Beleidskader programma
-
Blz. 187
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 188
1. Toename van sport en beweegdeelname door onze inwoners ter bevordering van de gezondheid
-
Blz. 189
1.1 Opstellen nieuw meerjarig sportbeleid
-
Blz. 190
1.2 Uitvoering geven aan het lokale sportakkoord.
-
Blz. 191
1.3 Doorontwikkeling accommodatiebeleid Landgraaf.
-
Blz. 192
1.4 Ondersteunen van initiatieven (passend binnen het gemeentelijk beleid) uit het verenigingsleven.
-
Blz. 193
1.5 Realisatie van het nieuwe doelgroepenbad.
-
Blz. 194
1.6 Continueren brede regeling combinatiefuncties voor sport en cultuur.
-
Blz. 195
2. Toename van deelname aan het educatieve en culturele aanbod door onze inwoners ter bevordering van de participatie in de maatschappij
-
Blz. 196
2.1 Faciliteren en stimuleren van initiatieven die bijdragen aan versterking van de pluriformiteit van het culturele aanbod.
-
Blz. 197
2.2 Zorgdragen voor een op de behoefte afgestemd goed onderhouden toekomstbestendig accommodatieaanbod.
-
Blz. 198
3. Het behouden en beleefbaar maken van het cultuurhistorische erfgoed
-
Blz. 199
3.1 Uitvoering geven aan de erfgoednota.
-
Blz. 200
3.2 Integreren cultuurhistorie in ruimtelijk beleid en plannen.
-
Blz. 201
4. Het creëren en behouden van een aantrekkelijke woon- en leefomgeving op het gebied van groen, beeldende kunst en speelgelegenheden
-
Blz. 202
4.1 Uitvoering geven aan onderhoud groen en inrichtingselementen in de openbare ruimte. Het opheffen van achterstallig onderhoud aan bomen.
-
Blz. 203
4.2 Omvormen en renoveren van groenvoorzieningen
-
Blz. 204
4.3 Door middel van frequent overleg burgers medeverantwoording laten nemen voor het beheer en onderhoud van groen en inrichtingselementen in de openbare ruimte. Realisatie lichtkunstwerk Oude markt Waubach.
-
Blz. 205
4.4 Eerste aanzet beeldenroute in Strijthagen
-
Blz. 206
Score effectindicatoren
-
Blz. 207
Wat mag het kosten?
-
Blz. 208
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 209
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 210
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 211
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 212
Toelichting risico’s
-
Blz. 213
2.1.6 Programma 6 - Sociaal Domein
-
Blz. 214
Structuurgegevens
-
Blz. 215
Het programma Sociaal domein omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 216
Programma-samenvatting
-
Blz. 217
Omgevingsanalyse
-
Blz. 218
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 219
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 220
Beleidskader programma
-
Blz. 221
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 222
1. Zoveel mogelijk inwoners laten deelnemen aan het maatschappelijk verkeer
-
Blz. 223
1.1 Via ISD BOL, Mensontwikkelbedrijf en WSP-kandidaten ontwikkelen en plaatsen op de voor hun geschikte participatieplaats, met als uitgangspunt het voor die kandidaat maximaal haalbare.
-
Blz. 224
1.2 Uitvoering geven aan werkgeversdienstverlening via het Werkgeversservicepunt Parkstad.
-
Blz. 225
1.3 Onderzoeken of uitbreiding sociale recherche aan de orde is t.b.v. aanpak bijstandsfraudeurs.
-
Blz. 226
1.4 Onderzoek ontwikkelmogelijkheden t.a.v. een deel van de participatiedoelgroep.
-
Blz. 227
1.5 Voorbereiding en implementatie van de nieuwe Wet inburgering.
-
Blz. 228
1.6 Verruiming collectieve ziektekostenverzekering (onder voorbehoud van beschikbaarheid financiële middelen).
-
Blz. 229
2. Samen met de maatschappelijke partners versterken van de preventieve en algemene voorzieningen gericht op de zelfredzaamheid en participatie van inwoners
-
Blz. 230
2.1 Uitvoeren ‘Landgraaf Verbindt’ door het bevorderen van samenwerkingsinitiatieven in buurten en wijken
-
Blz. 231
2.2 Uitvoering geven aan het preventieplan jeugd, waaronder implementatie van schoolmaatschappelijk werk en vergroten van het naschools activiteitenaanbod voor jongeren in de wijk.
-
Blz. 232
2.3 Sturing en monitoring JENS.
-
Blz. 233
3. Door maatwerk een vangnet bieden voor niet-zelfredzame inwoners
-
Blz. 234
3.1 Aanbieden van maatwerkvoorzieningen sociaal domein met als vertrekpunt de zelfredzaamheid en participatie van de burger.
-
Blz. 235
3.2 Uitvoeren bouwstenen voor sluitende aanpak personen met verward gedrag.
-
Blz. 236
3.3 Implementatie uitvoeringsagenda maatschappelijke opvang en beschermd wonen.
-
Blz. 237
3.4 Samen met maatschappelijke partners op basis van de in 2019 uitgevoerde pilots implementeren van werkwijzen gericht op het beschikbaar krijgen en houden van voldoende vrijwilligers.
-
Blz. 238
3.5 Ondersteuning jonge mantelzorgers.
-
Blz. 239
3.6 Doorontwikkeling wijkteams en Jeugdteam.
-
Blz. 240
3.7 Voorbereiden implementatie nieuwe inkoop Wmo per 1-1-2021.
-
Blz. 241
Score effectindicatoren
-
Blz. 242
Wat mag het kosten?
-
Blz. 243
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 244
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 245
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 246
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 247
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 248
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 249
Toelichting risico’s
-
Blz. 250
2.1.7 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 251
Structuurgegevens
-
Blz. 252
Het programma Volksgezondheid en milieu omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 253
Programma-samenvatting
-
Blz. 254
Omgevingsanalyse
-
Blz. 255
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 256
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 257
Beleidskader programma
-
Blz. 258
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 259
1. De levensverwachting in Landgraaf te brengen naar het Nederlands gemiddelde in de periode 2016-2030 door zichtbaar in te lopen op de bestaande achterstanden in de levensverwachting en in te zetten op een stijging van de ervaren gezondheid
-
Blz. 260
1.1 Uitvoeren regionale gezondheidsbeleid 2020-2023.
-
Blz. 261
1.2 Uitvoeren JOGG (jongeren op gezond gewicht) en projectplannen Gezond In De Stad (GIDS).
-
Blz. 262
2. Verdere afname van de hoeveelheid fijn en grof huishoudelijk restafval en toename van het afvalscheidingspercentage
-
Blz. 263
2.1 Bevorderen van een goede afvalscheiding.
-
Blz. 264
3. Betere naleving van milieuwet- en regelgeving
-
Blz. 265
3.1 Burgers en bedrijven informeren en adviseren op het gebied van toezicht en handhaving.
-
Blz. 266
3.2 Uitvoeren van integraal toezicht en handhaving bij particulieren, bedrijven en openbare ruimte.
-
Blz. 267
4. Landgraaf is in 2040 een energie neutrale gemeente
-
Blz. 268
4.1 Uitvoeren PALET 3.0.
-
Blz. 269
5. Landgraaf is in 2040 bestand tegen de effecten van klimaatverandering
-
Blz. 270
5.1 Ontwikkelen regionaal en lokaal beleid klimaatadaptatie
-
Blz. 271
5.2 Kennisontwikkeling en zorgen voor bewustwording op het gebied van klimaatadaptatie.
-
Blz. 272
6. Voorkomen van wateroverlast en scheiden van schoon en afvalwater
-
Blz. 273
6.1 Ontwikkelen en uitvoeren van waterbeleid.
-
Blz. 274
6.2 Beheer en onderhoud watersystemen
-
Blz. 275
Score effectindicatoren
-
Blz. 276
Wat mag het kosten?
-
Blz. 277
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 278
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 279
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 280
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 281
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
-
Blz. 282
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 283
Toelichting risico’s
-
Blz. 284
2.1.8 Programma 8 - Volkhuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 285
Structuurgegevens
-
Blz. 286
Het programma Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV) omvat de volgende taakvelden:
-
Blz. 287
Programma-samenvatting
-
Blz. 288
Omgevingsanalyse
-
Blz. 289
Beleidsindicatoren BBV
-
Blz. 290
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
-
Blz. 291
Beleidskader programma
-
Blz. 292
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 293
1. Versterking van de Landgraafse identiteit en van de ruimtelijke en economische structuur
-
Blz. 294
1.1 Bestemmingsplannen actualiseren
-
Blz. 295
1.2 Actueel houden van wijkontwikkelingsplannen
-
Blz. 296
1.3 Voeren van overige planologische procedures
-
Blz. 297
1.4 Opstellen en actualiseren beleidsplannen
-
Blz. 298
1.5 IBA Parkstad: ontwikkeling van, uitvoeren geven aan en bijdragen aan IBA-projecten.
-
Blz. 299
1.6 Implementeren Omgevingswet
-
Blz. 300
2. Behoud en versterking van de leefbaarheid in alle buurten en een op de behoefte afgestemd woningaanbod in een aantrekkelijke leefomgeving
-
Blz. 301
2.1 Uitvoeren projecten wijkontwikkelingsplannen en Nota Samen Slim Sleutelen aan de Stad 2.0, inclusief woningmarktprogramma 2020-2025.
-
Blz. 302
2.2 Juridisch beheren van gemeentelijke eigendommen en uitvoeren nota onrechtmatig grondgebruik.
-
Blz. 303
2.3 Ontwikkeling buitengebied Ubach over Worms.
-
Blz. 304
3. Betere naleving van wet- en regelgeving in het kader van bouwen en wonen en gebruik
-
Blz. 305
3.1 Uitvoeren van integraal toezicht op het gebied van bouwen en wonen en gebruik.
-
Blz. 306
3.2 Het in behandeling nemen van verzoeken en meldingen en het verstrekken van producten en diensten (vergunningen) aan burgers.
-
Blz. 307
Score effectindicatoren
-
Blz. 308
Wat mag het kosten?
-
Blz. 309
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
-
Blz. 310
Bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 311
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
-
Blz. 312
Wat zijn de risico’s?
-
Blz. 313
Toelichting risico’s
-
Blz. 314
Hoofdstuk 2.2 Paragrafen
-
Blz. 315
2.2.1 Lokale heffingen
-
Blz. 316
Inleiding
-
Blz. 317
Beleid
-
Blz. 318
Heffingen
-
Blz. 319
Belastingmaatregelen
-
Blz. 320
Tariefontwikkeling
-
Blz. 321
Hondenbelasting
-
Blz. 322
Toelichting hondenbelasting
-
Blz. 323
Precariobelasting
-
Blz. 324
Toeristenbelasting
-
Blz. 325
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 326
Toelichting afvalstoffenheffing
-
Blz. 327
Tarieven afvalstoffenheffing 2021
-
Blz. 328
Rioolheffing
-
Blz. 329
Toelichting rioolheffing
-
Blz. 330
Tarieven rioolheffing 2021
-
Blz. 331
Kwijtschelding
-
Blz. 332
Leges en rechten
-
Blz. 333
Toelichting leges en rechten
-
Blz. 334
Ontwikkeling woonlasten
-
Blz. 335
Toelichting Ontwikkeling woonlasten
-
Blz. 336
2.2.2 Bedrijfsvoering
-
Blz. 337
Organisatie & Personeel
-
Blz. 338
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 339
Omgevingsanalyse
-
Blz. 340
Doelen
-
Blz. 341
1. Een toekomstbestendig personeelsbestand
-
Blz. 342
1.1 Sturen op goede mix in het personeelsbestand (competenties, leeftijd, etc.)
-
Blz. 343
1.2 Inzet trainees van Richting Zuid
-
Blz. 344
2. Een gezonde en vitale organisatie
-
Blz. 345
2.1 Implementatie voorstellen vanuit de vitaliteitsweken
-
Blz. 346
2.2 Inzetten op terugdringen ziekteverzuim
-
Blz. 347
3. Kwalitatieve advisering, ondersteuning en beleidvorming op gebied van P&O
-
Blz. 348
3.1 Advies en ondersteuning aan de gehele organisatie op vlak van P&O
-
Blz. 349
3.2 Ondersteuning van de werving- en selectieprocedures
-
Blz. 350
3.3 Zorg dragen voor actueel, gedegen en proactief P&O-beleid
-
Blz. 351
4. Competentiegericht sturen
-
Blz. 352
4.1 Werken met competentiemanagement
-
Blz. 353
Wat mag het kosten?
-
Blz. 354
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 355
Wat zijn de risico's
-
Blz. 356
Toelichting risico's
-
Blz. 357
Communicatie
-
Blz. 358
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 359
Doelen
-
Blz. 360
1. Communicatie verzorgen naar inwoners, media en stakeholders
-
Blz. 361
1.1 Communicatie verzorgen of ondersteunen met inzet van de best passende media binnen het financiële kader.
-
Blz. 362
1.2 Contacten onderhouden met pers/media.
-
Blz. 363
2. Advisering en ondersteuning van bestuur en (beleids)afdelingen
-
Blz. 364
2.1 Bestuur en afdelingen voorzien van gevraagd en ongevraagd advies.
-
Blz. 365
2.2 Informatie die opgehaald wordt uit diverse platforms delen met de vakafdelingen ter ondersteuning van beleidsvorming.
-
Blz. 366
2.3 Vergroten van bewustwording bij collega’s van communicatieve mogelijkheden.
-
Blz. 367
3. Meer interactie met de inwoners bewerkstelligen via diverse platforms
-
Blz. 368
3.1 Interactie via gewenste platforms mogelijk maken, beleggen bij de juiste functionarissen en monitoren.
-
Blz. 369
4. Investeren op profilering, doorvoeren van herkenbaarheid en branding
-
Blz. 370
4.1 Adviseren en ondersteunen op vlak van profilering en monitoren van herkenbaarheid en branding.
-
Blz. 371
Wat mag het kosten?
-
Blz. 372
Wat zijn de risico's
-
Blz. 373
Juridische zaken (inclusief privacy)
-
Blz. 374
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 375
Doelen
-
Blz. 376
1. Er wordt kwalitatief goede juridische ondersteuning geboden op alle gemeentelijke taakgebieden.
-
Blz. 377
1.1 Kwalitatieve adviezen leveren binnen een redelijke termijn.
-
Blz. 378
2. De juridische procedures worden binnen de wettelijke termijn afgehandeld.
-
Blz. 379
2.1 Afhandelen van bezwaren etc. binnen de wettelijke termijn.
-
Blz. 380
3. Bewustwording van juridische aspecten binnen de organisatie wordt vergroot.
-
Blz. 381
3.1 Pro-actief (ongevraagde) adviezen geven.
-
Blz. 382
3.2 Kennis delen met collega’s over Awb.
-
Blz. 383
4. De privacy is gewaarborgd (AVG).
-
Blz. 384
4.1 In de bedrijfsvoeringsrapportage rapporteren over de status van het register van de verwerkingsactiviteiten.
-
Blz. 385
4.2 In samenspraak met proceseigenaren een prioritering maken voor de maatregelen die op basis van het privacy managementsysteem moeten worden uitgevoerd.
-
Blz. 386
4.3 De Functionaris voor gegevensbescherming (FG) houdt steekproefsgewijs toezicht op bepaalde werkprocessen.
-
Blz. 387
Wat mag het kosten?
-
Blz. 388
Wat zijn de risico's
-
Blz. 389
Toelichting risico's
-
Blz. 390
Ontwikkeling van de informatievoorziening
-
Blz. 391
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 392
Doelen
-
Blz. 393
1. De kwaliteit en duurzaamheid van de informatie gegarandeerd wordt (nieuwe Archiefwet)
-
Blz. 394
1.1 Aansluiten op e-depot.
-
Blz. 395
1.2 Aanwijzen en inregelen rol archivaris.
-
Blz. 396
1.3 Inregelen consequenties verkorting overbrengingstermijn van 20 naar 10 jaar (activiteiten over periode van 3 jaar).
-
Blz. 397
1.4 Uitvoeren jaarplan KIDO.
-
Blz. 398
2. De informatiebeveiliging op orde is (ENSIA en BIO)
-
Blz. 399
2.1 Uitvoeren informatiebeveiligingsplan 2020-2021.
-
Blz. 400
2.2 Aansluiten van het normenkader BIO op de planning en control-cyclus.
-
Blz. 401
2.3 Evalueren en implementeren geconstateerde verbetermaatregelen uit de ENSIA-2020.
-
Blz. 402
2.4 Uitvoeren van de risico-analyse BIO en maatregelen toepassen van de nog nader te bepalen kritische processen.
-
Blz. 403
3. De informatievoorziening actief openbaar wordt gemaakt (Woo)
-
Blz. 404
3.1 Onderzoek naar consequenties Woo en opstellen ‘roadmap’ voor de implementatie.
-
Blz. 405
4. Ervaring opgedaan wordt met data-gestuurd werken
-
Blz. 406
4.1 Bepalen van 2 beleidsvragen tbv de pilot van “ruimtelijke kijk in het sociaal domein”.
-
Blz. 407
4.2 In samenwerking met Het Gegevenshuis vormgeven van de sociale wijkkaart op basis van de beleidsvragen.
-
Blz. 408
5. Een meerjarig ICT-plan voorhanden is
-
Blz. 409
5.1 Het ICT-plan uitvoeren en actualiseren conform P&C-cyclus.
-
Blz. 410
Wat mag het kosten?
-
Blz. 411
Wat zijn de risico's
-
Blz. 412
Toelichting risico's
-
Blz. 413
Planning & Control
-
Blz. 414
Doelen
-
Blz. 415
1. Een structureel en reëel meerjarig evenwicht 2021-2024.
-
Blz. 416
1. Opstellen van de diverse planning en control producten.
-
Blz. 417
2. Een weerstandsvermogen dat over de gehele periode 2021-2024 groot genoeg is om de risico’s af te kunnen dekken.
-
Blz. 418
1. Opstellen van de diverse planning en control producten.
-
Blz. 419
3. Repressief toezicht vanuit de provincie behouden voor de komende jaren.
-
Blz. 420
3. Implementeren modules rechtmatigheid key2control t.b.v. rechtmatigheidsverklaring.
-
Blz. 421
7. Uitvoeren onderzoeken 213A
-
Blz. 422
4. Een planning en control systeem dat in 2022 is gemoderniseerd en afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de hedendaagse tijd.
-
Blz. 423
2. Invoeren nieuw P&C-systeem gekoppeld aan bestaand financieel systeem.
-
Blz. 424
4. Optimaliseren bestaand financieel systeem.
-
Blz. 425
5. Optimaliseren Aan- en Afwezigheidssysteem (onder voorbehoud).
-
Blz. 426
6. Reguliere werkzaamheden i.h.k.v. salarisadministratie en de financiële administratie.
-
Blz. 427
5. Kwetsbaarheid financiële functie is in 2022 opgelost.
-
Blz. 428
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 429
Prestatie indicatoren voor 2021
-
Blz. 430
Wat mag het kosten?
-
Blz. 431
Wat zijn de risico's
-
Blz. 432
Toelichting risico's
-
Blz. 433
Huisvesting & services
-
Blz. 434
Algemeen
-
Blz. 435
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 436
Doelen
-
Blz. 437
1. Duurzame huisvesting.
-
Blz. 438
1.1 Uitvoeren van het geactualiseerde MOP (meerjarenonderhoudsplan).
-
Blz. 439
1.2 Huisvestingswensen en behoeften bespreken met de afdelingshoofden.
-
Blz. 440
1.3 Huisvesting waar nodig aanpassen naar Corona-situatie.
-
Blz. 441
2. Meer aandacht voor vitaliteit en stimuleren van bewegen en aannemen van een goede houding.
-
Blz. 442
2. Meer gebruik maken van innovatieve werkplekken waaronder zit\sta-bureaus. Dit zal ook worden opgenomen in het arbobeleidsplan vanuit P&O
-
Blz. 443
3. Arbo-technisch goede werkplekken voor alle medewerkers.
-
Blz. 444
3. Vanuit de RIE (risico-inventarisatie en evaluatie) de resterende knelpunten met de risicoklasse matig oppakken.
-
Blz. 445
4. Inzicht krijgen in het energieverbruik, om op onverwacht energieverbruik te anticiperen.
-
Blz. 446
4. Energieverbruik monitoren middels het portaal en anticiperen waar nodig.
-
Blz. 447
Wat mag het kosten?
-
Blz. 448
Wat zijn de risico's
-
Blz. 449
Toelichting risico's
-
Blz. 450
2.2.3 Financiering
-
Blz. 451
Algemeen
-
Blz. 452
Risicobeheer
-
Blz. 453
Renterisico op vlottende schuld
-
Blz. 454
Toelichting renterisico op vlottende schuld
-
Blz. 455
Renterisico op vaste schuld
-
Blz. 456
Kredietrisico's
-
Blz. 457
Toelichting op kredietrisico's
-
Blz. 458
Liquiditeitenrisico's
-
Blz. 459
Toelichting liquiditeitenrisico's
-
Blz. 460
Koersrisico's
-
Blz. 461
Toelichting koersrisico's
-
Blz. 462
Debiteurenrisico's
-
Blz. 463
Leningenportefeuille
-
Blz. 464
Toelichting leningenportefeuille
-
Blz. 465
Kasbeheer
-
Blz. 466
Economische verwachtingen
-
Blz. 467
Rentevisie en 1% Rente-indicator
-
Blz. 468
EMU-saldo
-
Blz. 469
Geprognotiseerde balans
-
Blz. 470
2.2.4 Verbonden partijen
-
Blz. 471
Algemeen
-
Blz. 472
Wat zijn verbonden partijen?
-
Blz. 473
Waarom samenwerkingsverbanden?
-
Blz. 474
Waarom samenwerkingsverbanden deel 2
-
Blz. 475
Beleid
-
Blz. 476
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 477
Overzicht coöperaties en vennootschappen
-
Blz. 478
Detailinformatie per verbonden partij
-
Blz. 479
2.2.5 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 480
Algemeen
-
Blz. 481
Toelichting algemeen
-
Blz. 482
Het beleidskader per kapitaalgoed
-
Blz. 483
Toelichting beleidskader per kapitaalgoed
-
Blz. 484
Onderhoud wegen
-
Blz. 485
Onderhoud groen
-
Blz. 486
Riolering en waterhuishouding
-
Blz. 487
Onderhoud elementenbeheer
-
Blz. 488
Reiniging
-
Blz. 489
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 490
2.2.6 Grondbeleid
-
Blz. 491
Beleidskader
-
Blz. 492
Verwerving en beheer
-
Blz. 493
Planontwikkeling
-
Blz. 494
Financieel kader
-
Blz. 495
2.2.7 Weerstandvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 496
Algemeen
-
Blz. 497
Algemeen deel 2
-
Blz. 498
Algemeen deel 3
-
Blz. 499
Berekening weerstandsvermogen 2021-2024
-
Blz. 500
Weerstandscapaciteit exploitatie
-
Blz. 501
Weerstandsbehoefte 2021-2024
-
Blz. 502
Weerstandsratio 2021-2024
-
Blz. 503
Toelichting weerstandsratio 2021-2024
-
Blz. 504
Verplichte BBV Kengetallen
-
Blz. 505
Toelichting verplichte BBV-kengetallen
-
Blz. 506
Hoofdstuk 3: Financieel
-
Blz. 507
3.1 Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 508
Algemeen
-
Blz. 509
Tabel meerjarige ramingen van de baten en lasten 2021-2024
-
Blz. 510
3.2 Uitgangspunten van de ramingen
-
Blz. 511
Algemeen
-
Blz. 512
Kerngegevens
-
Blz. 513
Indexering lasten
-
Blz. 514
Indexering verbonden partijen
-
Blz. 515
Indexering salarislasten ambtelijke organisatie
-
Blz. 516
Toelichting indexering salarislasten ambtelijke organisatie
-
Blz. 517
Indexering professionele welzijnsinstellingen
-
Blz. 518
Rente
-
Blz. 519
Onvoorzien
-
Blz. 520
Kostendekkendheid afvalstoffen en rioolheffing
-
Blz. 521
3.3 Financiële positie
-
Blz. 522
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 523
Vaststellingsbesluit begroting 2021-2024
-
Blz. 524
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 525
Tabel incidentele en structurele lasten en baten per programma
-
Blz. 526
Tabel 2 incidentele en structurele lasten en baten per programma
-
Blz. 527
Toelichting
-
Blz. 528
Bijlagen
-
Blz. 529
1. Conversietabel programma's / Taakvelden / Producten
-
Blz. 530
Algemeen
-
Blz. 531
2. Lasten en baten per taakveld
-
Blz. 532
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 533
Taakveld 001 - Bestuur
-
Blz. 534
Toelichting TV 001
-
Blz. 535
Taakveld 010 - Mutaties reserves
-
Blz. 536
Toelichting TV 010
-
Blz. 537
Taakveld 020 - Burgerzaken
-
Blz. 538
Toelichting TV 020
-
Blz. 539
Taakveld 040 - Overhead
-
Blz. 540
Toelichting Taakveld 040
-
Blz. 541
Taakveld 050 - Treasury
-
Blz. 542
Toelichting TV 050
-
Blz. 543
Taakveld 061 - OZB-woningen
-
Blz. 544
Toelichting TV 061
-
Blz. 545
Taakveld 062 - OZB niet-woningen
-
Blz. 546
Toelichting TV 062
-
Blz. 547
Taakveld 064 Belastingen overig
-
Blz. 548
Toelichting TV 064
-
Blz. 549
Taakveld 070 - Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
-
Blz. 550
Toelichting TV 070
-
Blz. 551
Taakveld 080 - Overige baten en lasten
-
Blz. 552
Toelichting TV 080
-
Blz. 553
Taakveld 090 - Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 554
Toelichting TV 090
-
Blz. 555
Programma 1 - Veiligheid
-
Blz. 556
Taakveld 110 - Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 557
Toelichting TV 110
-
Blz. 558
Taakveld 120 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 559
Toelichting TV 120
-
Blz. 560
Programma 2 - Verkeer en Vervoer
-
Blz. 561
Taakveld 210 - Verkeer en vervoer
-
Blz. 562
Toelichting TV 210
-
Blz. 563
Taakveld 220 - Parkeren
-
Blz. 564
Toelichting TV 220
-
Blz. 565
Programma 3 - Economie
-
Blz. 566
Taakveld 320 - Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 567
Toelichting TV 320
-
Blz. 568
Taakveld 330 - Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen
-
Blz. 569
Toelichting TV 330
-
Blz. 570
Taakveld 340 - Economische promotie
-
Blz. 571
Toelichting TV 340
-
Blz. 572
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 573
Taakveld 410 - Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 574
Toelichting TV 410
-
Blz. 575
Taakveld 420 - Onderwijshuisvesting
-
Blz. 576
Toelichting TV 420
-
Blz. 577
Taakveld 430 - Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 578
Toelichting TV 430
-
Blz. 579
Programma 5 - Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 580
Taakveld 510 - Sportbeleid en activering
-
Blz. 581
Toelichting TV 510
-
Blz. 582
Taakveld 520 - Sportaccommodaties
-
Blz. 583
Toelichting TV 520
-
Blz. 584
Taakveld 530 - Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 585
Toelichting TV 530
-
Blz. 586
Taakveld 540 - Musea
-
Blz. 587
Toelichting TV 540
-
Blz. 588
Taakveld 550 - Cultureel erfgoed
-
Blz. 589
Toelichting TV 550
-
Blz. 590
Taakveld 560 - Media
-
Blz. 591
Toelichting TV 560
-
Blz. 592
Taakveld 570 - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 593
Toelichting TV 570
-
Blz. 594
Programma 6 - Sociaal Domein
-
Blz. 595
Taakveld 610 - Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 596
Toelichting TV 610
-
Blz. 597
Taakveld 630 - Inkomensregelingen
-
Blz. 598
Toelichting TV 630
-
Blz. 599
Taakveld 640 - Begeleide participatie
-
Blz. 600
Toelichting TV 640
-
Blz. 601
Taakveld 650 - Arbeidsparticipatie
-
Blz. 602
Toelichting TV 650
-
Blz. 603
Taakveld 660 - Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 604
Toelichting TV 660
-
Blz. 605
Taakveld 671 - Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 606
Toelichting TV 671
-
Blz. 607
Taakveld 672 - Maatwerkdienstverlening 18-
-
Blz. 608
Toelichting TV 672
-
Blz. 609
Taakveld 681 - Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 610
Toelichting TV 681
-
Blz. 611
Taakveld 682 - Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 612
Toelichting TV 682
-
Blz. 613
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 614
Taakveld 710 - Volksgezondheid
-
Blz. 615
Toelichting TV 710
-
Blz. 616
Taakveld 720 - Riolering
-
Blz. 617
Toelichting TV 720
-
Blz. 618
Taakveld 730 - Afval
-
Blz. 619
Toelichting TV 730
-
Blz. 620
Taakveld 740 - Milieubeheer
-
Blz. 621
Toelichting TV 740
-
Blz. 622
Taakveld 750 - Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 623
Toelichting TV 750
-
Blz. 624
Programma 8 - Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 625
Taakveld 810 - Ruimtelijke ordening
-
Blz. 626
Toelichting TV 810
-
Blz. 627
Taakveld 820 - Grondexploitatie (niet bedrijventereinen)
-
Blz. 628
Toelichting TV 820
-
Blz. 629
Taakveld 830 - Wonen en bouwen
-
Blz. 630
Toelichting TV 830
-
Blz. 631
3. Investeringsplannen 2021
-
Blz. 632
I. Uitbreidingsinvesteringen 2021 (excl. riolen en ICT plan)
-
Blz. 633
II. Vervangingsinvesteringen 2021 (excl. riolen en ICT plan)
-
Blz. 634
III. Investeringen riolen en ICT plan 2021
-
Blz. 635
IV. Ruimtevragende beleidsalternatieven 2021
-
Blz. 636
4. Reserves en voorzieningen 2021-2024
-
Blz. 637
Bijlage 4A - Verloop reserves en voorzieningen 2021
-
Blz. 638
Bijlage 4B - Verloop reserves en voorzieningen 2022-2024
-
Blz. 639
Bijlage 4C - Omschrijving reserves en voorzieningen
-
Blz. 640
5. Algemene uitkering 2021-2024
-
Blz. 641
Bijlage 5 - Algemene uitkering
-
Blz. 642
6. Toelichting verbonden partijen
-
Blz. 643
Onderdeel I. Gemeenschappelijke Regelingen
-
Blz. 644
1. Anti-discriminatievoorziening - Centrumgemeente Maastricht
-
Blz. 645
1. Toelichting Anti-disciminatievoorziening
-
Blz. 646
1. Toelichting financieel
-
Blz. 647
2. Bestuursovereenkomst informele zorg - Gemeente Heerlen
-
Blz. 648
2. Toelichting Bestuursovereenkomst informele zorg
-
Blz. 649
2. Toelichting financieel
-
Blz. 650
3. BsGW (Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen) - Roermond
-
Blz. 651
3. Toelichting BsGW
-
Blz. 652
3. Toelichting financieel
-
Blz. 653
4. Bureau VSV (leerplicht) - Centrumgemeente Heerlen
-
Blz. 654
4. Toelichting Bureau VSV
-
Blz. 655
4. Toelichting financieel
-
Blz. 656
5. Centrumregeling regionale samenwerking Parkstad opvang en beschermd wonen WMO 2015 - Centrumgemeente Heerlen
-
Blz. 657
5. Toelichting centrumregeling regionale samenwerking
-
Blz. 658
5. Toelichting financieel
-
Blz. 659
6. GGD Zuid-Limburg - Geleen
-
Blz. 660
6. Toelichting GGD Zuid-Limburg
-
Blz. 661
6. Toelichting financieel
-
Blz. 662
7. Het Gegevenshuis - Landgraaf
-
Blz. 663
7. Toelichting Het Gegevenshuis
-
Blz. 664
7. Toelichting financieel
-
Blz. 665
8. Inkoop jeugdzorg regio Zuid-Limburg - Centrumgemeente Maastricht
-
Blz. 666
8. Toelichting Inkoop jeugdzorg Zuid-Limburg
-
Blz. 667
8. Toelichting financieel
-
Blz. 668
9. ISD BOL (Intergemeentelijke Sociale Dienst Brunssum, Onderbanken en Landgraaf) - Brunssum
-
Blz. 669
9. Toelichting ISD BOL
-
Blz. 670
9. Toelichting financieel
-
Blz. 671
10. Kredietbank Limburg - Geleen
-
Blz. 672
10. Toelichting Kredietbank Limburg
-
Blz. 673
10. Toelichting financieel
-
Blz. 674
11. Omnibuzz - Sittard
-
Blz. 675
11. Toelichting Omnibuzz
-
Blz. 676
11. Toelichting financieel
-
Blz. 677
12. Parkstad IT (PIT) - Centrumgemeente Heerlen
-
Blz. 678
12. Toelichting Parkstad IT
-
Blz. 679
12. Toelichting financieel
-
Blz. 680
13. Regionale Uitvoeringsdienst Zuid-Limburg (RUD) - Maastricht
-
Blz. 681
13. Toelichting RUD
-
Blz. 682
13. Toelichting Financieel
-
Blz. 683
14. Reinigingsdiensten Rd4 - Heerlen
-
Blz. 684
14. Toelichting Reinigingsdiensten Rd4
-
Blz. 685
14. Toelichting financieel
-
Blz. 686
15. Stadsregio Parkstad Limburg - Heerlen
-
Blz. 687
15. Toelichting Stadsregio Parkstad Limburg
-
Blz. 688
15. Toelichting financieel
-
Blz. 689
16. Veiligheidsregio Zuid-Limburg
-
Blz. 690
16. Toelichting Veiligheidsregio Zuid-Limburg
-
Blz. 691
16. Toelichting financieel
-
Blz. 692
17. Werkvoorzieningschap Oostelijk Zuid-Limburg (WOZL) - Heerlen
-
Blz. 693
17. Toelichting WOZL
-
Blz. 694
17. Toelichting financieel
-
Blz. 695
18. Werkgevers Service Punt (WSP) - Heerlen
-
Blz. 696
18. Toelichting WSP
-
Blz. 697
18. Toelichting financieel
-
Blz. 698
Onderdeel II. Coöperaties/Vennootschappen
-
Blz. 699
1. Bank Nederlandse Gemeenten - Den Haag
-
Blz. 700
1. Toelichting BNG
-
Blz. 701
1. Toelichting financieel
-
Blz. 702
2. Bodemzorg Limburg B.V. - Maastricht
-
Blz. 703
2. Toelichting Bodemzorg Limburg BV
-
Blz. 704
2. Toelichting financieel
-
Blz. 705
3. Enexis Holding N.V. - 's Hertogenbosch
-
Blz. 706
3. Toelichting Enexis Holding NV
-
Blz. 707
3. Toelichting financieel
-
Blz. 708
4. IBA Parkstad B.V. - Heerlen
-
Blz. 709
4. Toelichting IBA Parkstad BV
-
Blz. 710
4. Toelichting financieel
-
Blz. 711
5. Reinigingsdienst Rd4 N.V. - Heerlen
-
Blz. 712
5. Toelichting Reinigingsdienst Rd4 N.V.
-
Blz. 713
5. Toelichting financieel
-
Blz. 714
6. Special Purpose Vehicles - 's Hertogenbosch
-
Blz. 715
6. Toelichting Special Purpose Vehicles
-
Blz. 716
6. Toelichting financieel
-
Blz. 717
6. Toelichting financieel 2
-
Blz. 718
6. Toelichting financieel 3
-
Blz. 719
7. Sportbedrijf Landgraaf B.V. - Landgraaf
-
Blz. 720
7. Toelichting Sportbedrijf Landgraaf BV
-
Blz. 721
7. Toelichting financieel
-
Blz. 722
8. Verkoop Vennootschap B.V. - 's Hertogenbosch
-
Blz. 723
8. Toelichting Verkoop Vennootschap B.V.
-
Blz. 724
8. Toelichting financieel
-
Blz. 725
9. Vordering Enexis B.V. - 's Hertogenbosch
-
Blz. 726
9. Toelichting Enexis BV
-
Blz. 727
9. Toelichting financieel
-
Blz. 728
10. Waterleiding Maatschappij Limburg N.V. (WML) - Maastricht
-
Blz. 729
10. Toelichting WML
-
Blz. 730
10. Toelichting financieel
-
Blz. 731
11. Woonwijzerwinkel B.V. - Kerkrade
-
Blz. 732
11. Toelichting Woonwijzerwinkel BV
-
Blz. 733
11. Toelichting financieel
-
Blz. 734
7. Onderzoeken 213A
-
Blz. 735
Algemeen
-
Blz. 736
8. Lijst van afkortingen
-
Blz. 737
Algemeen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap