Programmabegroting 2021 - 2024
|
Blz. 1
|
Programmabegroting 2021 - 2024
|
Blz. 2
|
Programma's
|
Blz. 3
|
Samenvatting
|
Blz. 4
|
Samenvatting begroting 2021-2024
|
Blz. 5
|
Samenvatting
|
Blz. 6
|
Hoofdstuk 1: Algemeen
|
Blz. 7
|
1.1 Aanbieding
|
Blz. 8
|
Aanbieding
|
Blz. 9
|
1.2 Leeswijzer
|
Blz. 10
|
Leeswijzer
|
Blz. 11
|
1.3 Ontwikkelingen begrotingssaldo
|
Blz. 12
|
1.3.1 Meerjarenraming primitieve begroting
|
Blz. 13
|
1.3.2 Kaderbrief 2021
|
Blz. 14
|
1.3.3 Formeel saldo 2021-2023 in begroting 2020
|
Blz. 15
|
1.3.4 Prognose algemene uitkering
|
Blz. 16
|
1.3.5. Raming overige autonome ontwikkelingen
|
Blz. 17
|
1.3.6 Budgettair effect onderzoek WMO
|
Blz. 18
|
1.3.7 Budgettair effect jeugdhulp
|
Blz. 19
|
1.3.8 Ruimtevragende investeringen 2021
|
Blz. 20
|
1.3.9 Eijkhagencollege
|
Blz. 21
|
1.3.10 Verlaging toerekening uren naar projecten
|
Blz. 22
|
1.3.11 Diverse overige bijstellingen en concernposten
|
Blz. 23
|
1.4 Formeel en structureel meerjarig begrotingsevenwicht
|
Blz. 24
|
1.4.1 Formeel begrotingssaldo 2021-2024
|
Blz. 25
|
1.4.2 Structureel en reëel begrotingssaldo 2021-2024
|
Blz. 26
|
1.5 Weerstandscapaciteit, -behoefte en -ratio's
|
Blz. 27
|
Weerstandscapaciteit - behoefte en -ratio's
|
Blz. 28
|
1.6 Tarieven
|
Blz. 29
|
Tarieven
|
Blz. 30
|
1.7 Voorstel te dekken ruimtevragen voor nieuw beleid
|
Blz. 31
|
Voorstel te dekken ruimtevragen voor nieuw beleid
|
Blz. 32
|
Hoofdstuk 2.1: Programma's
|
Blz. 33
|
2.1.0 Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 34
|
Structuurgegevens
|
Blz. 35
|
Programma Bestuur en ondersteuning omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 36
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 37
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 38
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen
|
Blz. 39
|
Beleidsindicatoren (BBV)
|
Blz. 40
|
Analyse historische ontwikkeling beleidsindicatoren
|
Blz. 41
|
Beleidskader programma
|
Blz. 42
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 43
|
1. Een daadkrachtig en slagvaardig bestuur op de juiste schaalgrootte
|
Blz. 44
|
1.1 Uitvoeren reguliere activiteiten op het gebied van een transparant besluitvormingsproces
|
Blz. 45
|
2. Samenwerken vanuit een zelfstandig Landgraaf
|
Blz. 46
|
2.1 Adviseren en ondersteunen op algemeen niveau van bestuurders ter bevordering van de regionale samenwerking in de Gemeenschappelijke Regelingen.
|
Blz. 47
|
2.2 Inventariseren en uitwerken van de mogelijkheden om de samenwerking in de regio te intensiveren op basis van zakelijk onderbouwde keuzes die uitgaan van een gelijkwaardigheid tussen gemeenten.
|
Blz. 48
|
2.3 Zelfbewust communiceren over de veelzijdigheid en successen van onze gemeente.
|
Blz. 49
|
3. Efficiënte dienstverlening binnen de beleidskaders, waarbij de klant centraal staat
|
Blz. 50
|
3.1a verbetering van het inhoudelijke antwoord op vragen en de klantbejegening;
|
Blz. 51
|
3.1b verdergaande invoering van het beleid Agressie en Geweld 2018
|
Blz. 52
|
3.1c organiseren workshops ‘Herkennen en Doorverwijzen’ laaggeletterdheid
|
Blz. 53
|
3.1d organiseren cursus ‘Communiceren op B1-niveau’
|
Blz. 54
|
3.1e doorontwikkeling zaakgericht archiveren dienstverleningsprocessen
|
Blz. 55
|
3.1f door ontwikkelen portal burgerzaken en E-diensten voor publiekszaken
|
Blz. 56
|
3.1g onderzoeken mogelijkheden aanschaf Klant Contact Systeem
|
Blz. 57
|
3.1h verbeteren receptie en cateringconcept
|
Blz. 58
|
3.2 Verstrekken van producten en diensten aan burgers en het in behandeling nemen van diverse verzoeken en meldingen
|
Blz. 59
|
4. Effectief en efficiënt gebruik van onze kanalen
|
Blz. 60
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 61
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 62
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 63
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 64
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 65
|
Wat zijn de risico's?
|
Blz. 66
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 67
|
2.1.1 Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 68
|
Structuurgegevens
|
Blz. 69
|
Het programma Veiligheid omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 70
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 71
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 72
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 73
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 74
|
Beleidskader programma
|
Blz. 75
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 76
|
1. Een veilig Landgraaf
|
Blz. 77
|
1.1 Op peil houden van de taakstelling in de Veiligheidsregio
|
Blz. 78
|
1.2 Coördinatie op bestuurlijke aanpak/ondermijning vanuit een pro-actieve houding
|
Blz. 79
|
1.3 Regierol bij directe aanpak van overlast gevende jeugd; directe aanpak woonoverlast en verloedering; directe aanpak drugspanden (Damoclesbeleid)
|
Blz. 80
|
1.4 Uitvoeren van de eigen rol in de veiligheidsketen (o.a. Coördinatie openbare orde en veiligheid bij (grote) evenementen).
|
Blz. 81
|
2. Betere naleving van wet- en regelgeving en minder overlast, vandalisme en verhuftering
|
Blz. 82
|
2.1 Terugdringen van overlast in de openbare ruimte, mede door gebiedsgerichte controles op hondenpoep, verkeersoverlast bij scholen en dumpafval.
|
Blz. 83
|
2.2 Uitvoeren van integraal toezicht in de openbare ruimte.
|
Blz. 84
|
2.3 Handhaving alcoholverbod.
|
Blz. 85
|
2.4 Uitvoeren van bevolkingscontroles
|
Blz. 86
|
2.5 Uitvoeren van toezicht tijdens evenementen
|
Blz. 87
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 88
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 89
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 90
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 91
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 92
|
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 93
|
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 94
|
Wat zijn de risico's?
|
Blz. 95
|
2.1.2 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 96
|
Structuurgegevens
|
Blz. 97
|
Het programma Verkeer, vervoer en waterstaat omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 98
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 99
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 100
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 101
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 102
|
Beleidskader programma
|
Blz. 103
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 104
|
1. Een goed en veilig functionerend verkeers- en vervoerssysteem
|
Blz. 105
|
1.1 Uitvoeren uitvoeringsprogramma Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan
|
Blz. 106
|
1.2 Voorbereiden aanleg Randweg Abdissenbosch.
|
Blz. 107
|
1.3 Medewerking verlenen aan de voorbereidende/uitvoerende werkzaamheden voor de verdubbeling van het spoor en het behartigen van de Landgraafse belangen.
|
Blz. 108
|
2. Burgers participeren actief in hun woon- en leefomgeving
|
Blz. 109
|
2.1 Betrekken van burgers en belangenorganisaties bij de beleidsvoorbereiding, -realisatie en –evaluatie.
|
Blz. 110
|
2.2 Door middel van frequent overleg burgers mede-verantwoording laten nemen voor het beheer en onderhoud.
|
Blz. 111
|
2.3 Continuering van de ondersteuning/facilitering van maatschappelijke/burger initiatieven.
|
Blz. 112
|
2.4 Stimuleren van zelforganisatie en initiatieven door bewoners.
|
Blz. 113
|
2.5 Faciliteren van de buurtorganisaties
|
Blz. 114
|
3. Behoud en versterking van de leefbaarheid (een schone, hele, veilige, prettige en vitale woon- en leefomgeving) in alle buurten
|
Blz. 115
|
3.1 Onderhouden en beheren van de openbare ruimte
|
Blz. 116
|
3.2 Realiseren van reconstructies en groot onderhoud
|
Blz. 117
|
3.3 Het verder omvormen van het arsenaal aan armaturen naar duurzame energiezuinige LED-verlichting.
|
Blz. 118
|
3.4 Onderhouden van recreatieve en toeristische fietsroutes.
|
Blz. 119
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 120
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 121
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 122
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 123
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 124
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 125
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 126
|
2.1.3 Programma 3 - Economie
|
Blz. 127
|
Structuurgegevens
|
Blz. 128
|
Het programma Economie omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 129
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 130
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 131
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 132
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 133
|
Beleidskader programma
|
Blz. 134
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 135
|
1. Versterking van de lokale economie en arbeidsmarkt, met aanhaking bij het onderwijs
|
Blz. 136
|
1.1 Het beheren en uitbreiden van het relatienetwerk, het acquireren en faciliteren van ondernemers, bedrijfsbezoeken, het stimuleren van bedrijvigheid, organisatie Ondernemersdag
|
Blz. 137
|
1.2 Behouden en stimuleren van een adequaat en toekomstbestendig niveau van de (winkel)centra en de bedrijfsterreinen door centrummanagement en bedrijventerreinmanagement
|
Blz. 138
|
1.3 Uitvoering geven aan de subsidieregeling ‘Stimuleren innovatief ondernemerschap in winkelkernen’, door samen met de Stichting Streetwise en andere externe partijen ruimte te bieden en andere externe partijen
|
Blz. 139
|
1.4 Acties ter bevordering van de (eu)regionale samenwerking, op zowel lokale als regionale schaal
|
Blz. 140
|
2. Versterking van de vrijetijdseconomie, waaronder het creëren van een evenementencyclus
|
Blz. 141
|
2.1 Het vermarkten en promoten van Landgraaf als aantrekkelijke vestigingsplaats voor het (toeristische) bedrijfsleven.
|
Blz. 142
|
2.2 Uitvoering geven aan de nota Vrijetijdseconomie Landgraaf 2016-2020 door de versterking en uitbreiding van de vrijetijdseconomie
|
Blz. 143
|
2.3 Organiseren en faciliteren van de kermissen in Schaesberg, Waubach en Nieuwenhagen Faciliteren van kleinschalige evenementen op wijkniveau.
|
Blz. 144
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 145
|
Wat mag het kosten
|
Blz. 146
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 147
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 148
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 149
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 150
|
2.1.4 Programma 4 - Onderwijs
|
Blz. 151
|
Structuurgegevens
|
Blz. 152
|
Het programma Onderwijs omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 153
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 154
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 155
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 156
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 157
|
Beleidskader programma
|
Blz. 158
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 159
|
1. Op de behoefte afgestemd toekomstbestendig accommodatiebeleid
|
Blz. 160
|
1.1 Implementeren van het meerjarig integraal onderwijshuisvestingsplan (IHP).
|
Blz. 161
|
1.2 Voorbereiden nieuwbouw Eijkhagencollege.
|
Blz. 162
|
2. Met het oog op het verkleinen van een mogelijk risico op een ontwikkelingsachterstand, een goede toeleiding van kinderen met een VVE- indicatie naar de VVE- gespecialiseerde peuteropvang
|
Blz. 163
|
2.1 Terugdringen voortijdig schoolverlaten o.a. middels sturing en monitoring van Bureau VSV.
|
Blz. 164
|
2.2 Implementatie van de LEA.
|
Blz. 165
|
2.3 Het stimuleren van deelname aan VVE voor kinderen met een VVE-indicatie. Verdere uitwerking en implementatie van de aanpak Talentontwikkeling op regionaal (Parkstad) en lokaal niveau.
|
Blz. 166
|
2.4 Aanpassing verordening leerlingenvervoer.
|
Blz. 167
|
3. Vergroten van de geletterdheid van onze inwoners
|
Blz. 168
|
3.1 Uitvoering geven aan het plan van aanpak laaggeletterdheid
|
Blz. 169
|
3.2 Uitbreiding locaties taalcafé
|
Blz. 170
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 171
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 172
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 173
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 174
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 175
|
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 176
|
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 177
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 178
|
2.1.5 Programma 5 - Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 179
|
Structuurgegevens
|
Blz. 180
|
Het programma Sport, cultuur en recreatie omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 181
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 182
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 183
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 184
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 185
|
Beleidskader programma
|
Blz. 186
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 187
|
1. Toename van sport en beweegdeelname door onze inwoners ter bevordering van de gezondheid
|
Blz. 188
|
1.1 Opstellen nieuw meerjarig sportbeleid
|
Blz. 189
|
1.2 Uitvoering geven aan het lokale sportakkoord.
|
Blz. 190
|
1.3 Doorontwikkeling accommodatiebeleid Landgraaf.
|
Blz. 191
|
1.4 Ondersteunen van initiatieven (passend binnen het gemeentelijk beleid) uit het verenigingsleven.
|
Blz. 192
|
1.5 Realisatie van het nieuwe doelgroepenbad.
|
Blz. 193
|
1.6 Continueren brede regeling combinatiefuncties voor sport en cultuur.
|
Blz. 194
|
2. Toename van deelname aan het educatieve en culturele aanbod door onze inwoners ter bevordering van de participatie in de maatschappij
|
Blz. 195
|
2.1 Faciliteren en stimuleren van initiatieven die bijdragen aan versterking van de pluriformiteit van het culturele aanbod.
|
Blz. 196
|
2.2 Zorgdragen voor een op de behoefte afgestemd goed onderhouden toekomstbestendig accommodatieaanbod.
|
Blz. 197
|
3. Het behouden en beleefbaar maken van het cultuurhistorische erfgoed
|
Blz. 198
|
3.1 Uitvoering geven aan de erfgoednota.
|
Blz. 199
|
3.2 Integreren cultuurhistorie in ruimtelijk beleid en plannen.
|
Blz. 200
|
4. Het creëren en behouden van een aantrekkelijke woon- en leefomgeving op het gebied van groen, beeldende kunst en speelgelegenheden
|
Blz. 201
|
4.1 Uitvoering geven aan onderhoud groen en inrichtingselementen in de openbare ruimte. Het opheffen van achterstallig onderhoud aan bomen.
|
Blz. 202
|
4.2 Omvormen en renoveren van groenvoorzieningen
|
Blz. 203
|
4.3 Door middel van frequent overleg burgers medeverantwoording laten nemen voor het beheer en onderhoud van groen en inrichtingselementen in de openbare ruimte. Realisatie lichtkunstwerk Oude markt Waubach.
|
Blz. 204
|
4.4 Eerste aanzet beeldenroute in Strijthagen
|
Blz. 205
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 206
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 207
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 208
|
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 209
|
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 210
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 211
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 212
|
2.1.6 Programma 6 - Sociaal Domein
|
Blz. 213
|
Structuurgegevens
|
Blz. 214
|
Het programma Sociaal domein omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 215
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 216
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 217
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 218
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 219
|
Beleidskader programma
|
Blz. 220
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 221
|
1. Zoveel mogelijk inwoners laten deelnemen aan het maatschappelijk verkeer
|
Blz. 222
|
1.1 Via ISD BOL, Mensontwikkelbedrijf en WSP-kandidaten ontwikkelen en plaatsen op de voor hun geschikte participatieplaats, met als uitgangspunt het voor die kandidaat maximaal haalbare.
|
Blz. 223
|
1.2 Uitvoering geven aan werkgeversdienstverlening via het Werkgeversservicepunt Parkstad.
|
Blz. 224
|
1.3 Onderzoeken of uitbreiding sociale recherche aan de orde is t.b.v. aanpak bijstandsfraudeurs.
|
Blz. 225
|
1.4 Onderzoek ontwikkelmogelijkheden t.a.v. een deel van de participatiedoelgroep.
|
Blz. 226
|
1.5 Voorbereiding en implementatie van de nieuwe Wet inburgering.
|
Blz. 227
|
1.6 Verruiming collectieve ziektekostenverzekering (onder voorbehoud van beschikbaarheid financiële middelen).
|
Blz. 228
|
2. Samen met de maatschappelijke partners versterken van de preventieve en algemene voorzieningen gericht op de zelfredzaamheid en participatie van inwoners
|
Blz. 229
|
2.1 Uitvoeren ‘Landgraaf Verbindt’ door het bevorderen van samenwerkingsinitiatieven in buurten en wijken
|
Blz. 230
|
2.2 Uitvoering geven aan het preventieplan jeugd, waaronder implementatie van schoolmaatschappelijk werk en vergroten van het naschools activiteitenaanbod voor jongeren in de wijk.
|
Blz. 231
|
2.3 Sturing en monitoring JENS.
|
Blz. 232
|
3. Door maatwerk een vangnet bieden voor niet-zelfredzame inwoners
|
Blz. 233
|
3.1 Aanbieden van maatwerkvoorzieningen sociaal domein met als vertrekpunt de zelfredzaamheid en participatie van de burger.
|
Blz. 234
|
3.2 Uitvoeren bouwstenen voor sluitende aanpak personen met verward gedrag.
|
Blz. 235
|
3.3 Implementatie uitvoeringsagenda maatschappelijke opvang en beschermd wonen.
|
Blz. 236
|
3.4 Samen met maatschappelijke partners op basis van de in 2019 uitgevoerde pilots implementeren van werkwijzen gericht op het beschikbaar krijgen en houden van voldoende vrijwilligers.
|
Blz. 237
|
3.5 Ondersteuning jonge mantelzorgers.
|
Blz. 238
|
3.6 Doorontwikkeling wijkteams en Jeugdteam.
|
Blz. 239
|
3.7 Voorbereiden implementatie nieuwe inkoop Wmo per 1-1-2021.
|
Blz. 240
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 241
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 242
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 243
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 244
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 245
|
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 246
|
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 247
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 248
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 249
|
2.1.7 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 250
|
Structuurgegevens
|
Blz. 251
|
Het programma Volksgezondheid en milieu omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 252
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 253
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 254
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 255
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 256
|
Beleidskader programma
|
Blz. 257
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 258
|
1. De levensverwachting in Landgraaf te brengen naar het Nederlands gemiddelde in de periode 2016-2030 door zichtbaar in te lopen op de bestaande achterstanden in de levensverwachting en in te zetten op een stijging van de ervaren gezondheid
|
Blz. 259
|
1.1 Uitvoeren regionale gezondheidsbeleid 2020-2023.
|
Blz. 260
|
1.2 Uitvoeren JOGG (jongeren op gezond gewicht) en projectplannen Gezond In De Stad (GIDS).
|
Blz. 261
|
2. Verdere afname van de hoeveelheid fijn en grof huishoudelijk restafval en toename van het afvalscheidingspercentage
|
Blz. 262
|
2.1 Bevorderen van een goede afvalscheiding.
|
Blz. 263
|
3. Betere naleving van milieuwet- en regelgeving
|
Blz. 264
|
3.1 Burgers en bedrijven informeren en adviseren op het gebied van toezicht en handhaving.
|
Blz. 265
|
3.2 Uitvoeren van integraal toezicht en handhaving bij particulieren, bedrijven en openbare ruimte.
|
Blz. 266
|
4. Landgraaf is in 2040 een energie neutrale gemeente
|
Blz. 267
|
4.1 Uitvoeren PALET 3.0.
|
Blz. 268
|
5. Landgraaf is in 2040 bestand tegen de effecten van klimaatverandering
|
Blz. 269
|
5.1 Ontwikkelen regionaal en lokaal beleid klimaatadaptatie
|
Blz. 270
|
5.2 Kennisontwikkeling en zorgen voor bewustwording op het gebied van klimaatadaptatie.
|
Blz. 271
|
6. Voorkomen van wateroverlast en scheiden van schoon en afvalwater
|
Blz. 272
|
6.1 Ontwikkelen en uitvoeren van waterbeleid.
|
Blz. 273
|
6.2 Beheer en onderhoud watersystemen
|
Blz. 274
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 275
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 276
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 277
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 278
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 279
|
Bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 280
|
Toelichting bijdrage aan professionele gesubsidieerde organisaties
|
Blz. 281
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 282
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 283
|
2.1.8 Programma 8 - Volkhuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV)
|
Blz. 284
|
Structuurgegevens
|
Blz. 285
|
Het programma Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV) omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 286
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 287
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 288
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 289
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 290
|
Beleidskader programma
|
Blz. 291
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 292
|
1. Versterking van de Landgraafse identiteit en van de ruimtelijke en economische structuur
|
Blz. 293
|
1.1 Bestemmingsplannen actualiseren
|
Blz. 294
|
1.2 Actueel houden van wijkontwikkelingsplannen
|
Blz. 295
|
1.3 Voeren van overige planologische procedures
|
Blz. 296
|
1.4 Opstellen en actualiseren beleidsplannen
|
Blz. 297
|
1.5 IBA Parkstad: ontwikkeling van, uitvoeren geven aan en bijdragen aan IBA-projecten.
|
Blz. 298
|
1.6 Implementeren Omgevingswet
|
Blz. 299
|
2. Behoud en versterking van de leefbaarheid in alle buurten en een op de behoefte afgestemd woningaanbod in een aantrekkelijke leefomgeving
|
Blz. 300
|
2.1 Uitvoeren projecten wijkontwikkelingsplannen en Nota Samen Slim Sleutelen aan de Stad 2.0, inclusief woningmarktprogramma 2020-2025.
|
Blz. 301
|
2.2 Juridisch beheren van gemeentelijke eigendommen en uitvoeren nota onrechtmatig grondgebruik.
|
Blz. 302
|
2.3 Ontwikkeling buitengebied Ubach over Worms.
|
Blz. 303
|
3. Betere naleving van wet- en regelgeving in het kader van bouwen en wonen en gebruik
|
Blz. 304
|
3.1 Uitvoeren van integraal toezicht op het gebied van bouwen en wonen en gebruik.
|
Blz. 305
|
3.2 Het in behandeling nemen van verzoeken en meldingen en het verstrekken van producten en diensten (vergunningen) aan burgers.
|
Blz. 306
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 307
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 308
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2021 en de bijgestelde begroting 2020
|
Blz. 309
|
Bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 310
|
Toelichting bijdrage aan verbonden partijen
|
Blz. 311
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 312
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 313
|
Hoofdstuk 2.2 Paragrafen
|
Blz. 314
|
2.2.1 Lokale heffingen
|
Blz. 315
|
Inleiding
|
Blz. 316
|
Beleid
|
Blz. 317
|
Heffingen
|
Blz. 318
|
Belastingmaatregelen
|
Blz. 319
|
Tariefontwikkeling
|
Blz. 320
|
Hondenbelasting
|
Blz. 321
|
Toelichting hondenbelasting
|
Blz. 322
|
Precariobelasting
|
Blz. 323
|
Toeristenbelasting
|
Blz. 324
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 325
|
Toelichting afvalstoffenheffing
|
Blz. 326
|
Tarieven afvalstoffenheffing 2021
|
Blz. 327
|
Rioolheffing
|
Blz. 328
|
Toelichting rioolheffing
|
Blz. 329
|
Tarieven rioolheffing 2021
|
Blz. 330
|
Kwijtschelding
|
Blz. 331
|
Leges en rechten
|
Blz. 332
|
Toelichting leges en rechten
|
Blz. 333
|
Ontwikkeling woonlasten
|
Blz. 334
|
Toelichting Ontwikkeling woonlasten
|
Blz. 335
|
2.2.2 Bedrijfsvoering
|
Blz. 336
|
Organisatie & Personeel
|
Blz. 337
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 338
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 339
|
Doelen
|
Blz. 340
|
1. Een toekomstbestendig personeelsbestand
|
Blz. 341
|
1.1 Sturen op goede mix in het personeelsbestand (competenties, leeftijd, etc.)
|
Blz. 342
|
1.2 Inzet trainees van Richting Zuid
|
Blz. 343
|
2. Een gezonde en vitale organisatie
|
Blz. 344
|
2.1 Implementatie voorstellen vanuit de vitaliteitsweken
|
Blz. 345
|
2.2 Inzetten op terugdringen ziekteverzuim
|
Blz. 346
|
3. Kwalitatieve advisering, ondersteuning en beleidvorming op gebied van P&O
|
Blz. 347
|
3.1 Advies en ondersteuning aan de gehele organisatie op vlak van P&O
|
Blz. 348
|
3.2 Ondersteuning van de werving- en selectieprocedures
|
Blz. 349
|
3.3 Zorg dragen voor actueel, gedegen en proactief P&O-beleid
|
Blz. 350
|
4. Competentiegericht sturen
|
Blz. 351
|
4.1 Werken met competentiemanagement
|
Blz. 352
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 353
|
Toelichting wat mag het kosten
|
Blz. 354
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 355
|
Toelichting risico's
|
Blz. 356
|
Communicatie
|
Blz. 357
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 358
|
Doelen
|
Blz. 359
|
1. Communicatie verzorgen naar inwoners, media en stakeholders
|
Blz. 360
|
1.1 Communicatie verzorgen of ondersteunen met inzet van de best passende media binnen het financiële kader.
|
Blz. 361
|
1.2 Contacten onderhouden met pers/media.
|
Blz. 362
|
2. Advisering en ondersteuning van bestuur en (beleids)afdelingen
|
Blz. 363
|
2.1 Bestuur en afdelingen voorzien van gevraagd en ongevraagd advies.
|
Blz. 364
|
2.2 Informatie die opgehaald wordt uit diverse platforms delen met de vakafdelingen ter ondersteuning van beleidsvorming.
|
Blz. 365
|
2.3 Vergroten van bewustwording bij collega’s van communicatieve mogelijkheden.
|
Blz. 366
|
3. Meer interactie met de inwoners bewerkstelligen via diverse platforms
|
Blz. 367
|
3.1 Interactie via gewenste platforms mogelijk maken, beleggen bij de juiste functionarissen en monitoren.
|
Blz. 368
|
4. Investeren op profilering, doorvoeren van herkenbaarheid en branding
|
Blz. 369
|
4.1 Adviseren en ondersteunen op vlak van profilering en monitoren van herkenbaarheid en branding.
|
Blz. 370
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 371
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 372
|
Juridische zaken (inclusief privacy)
|
Blz. 373
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 374
|
Doelen
|
Blz. 375
|
1. Er wordt kwalitatief goede juridische ondersteuning geboden op alle gemeentelijke taakgebieden.
|
Blz. 376
|
1.1 Kwalitatieve adviezen leveren binnen een redelijke termijn.
|
Blz. 377
|
2. De juridische procedures worden binnen de wettelijke termijn afgehandeld.
|
Blz. 378
|
2.1 Afhandelen van bezwaren etc. binnen de wettelijke termijn.
|
Blz. 379
|
3. Bewustwording van juridische aspecten binnen de organisatie wordt vergroot.
|
Blz. 380
|
3.1 Pro-actief (ongevraagde) adviezen geven.
|
Blz. 381
|
3.2 Kennis delen met collega’s over Awb.
|
Blz. 382
|
4. De privacy is gewaarborgd (AVG).
|
Blz. 383
|
4.1 In de bedrijfsvoeringsrapportage rapporteren over de status van het register van de verwerkingsactiviteiten.
|
Blz. 384
|
4.2 In samenspraak met proceseigenaren een prioritering maken voor de maatregelen die op basis van het privacy managementsysteem moeten worden uitgevoerd.
|
Blz. 385
|
4.3 De Functionaris voor gegevensbescherming (FG) houdt steekproefsgewijs toezicht op bepaalde werkprocessen.
|
Blz. 386
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 387
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 388
|
Toelichting risico's
|
Blz. 389
|
Ontwikkeling van de informatievoorziening
|
Blz. 390
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 391
|
Doelen
|
Blz. 392
|
1. De kwaliteit en duurzaamheid van de informatie gegarandeerd wordt (nieuwe Archiefwet)
|
Blz. 393
|
1.1 Aansluiten op e-depot.
|
Blz. 394
|
1.2 Aanwijzen en inregelen rol archivaris.
|
Blz. 395
|
1.3 Inregelen consequenties verkorting overbrengingstermijn van 20 naar 10 jaar (activiteiten over periode van 3 jaar).
|
Blz. 396
|
1.4 Uitvoeren jaarplan KIDO.
|
Blz. 397
|
2. De informatiebeveiliging op orde is (ENSIA en BIO)
|
Blz. 398
|
2.1 Uitvoeren informatiebeveiligingsplan 2020-2021.
|
Blz. 399
|
2.2 Aansluiten van het normenkader BIO op de planning en control-cyclus.
|
Blz. 400
|
2.3 Evalueren en implementeren geconstateerde verbetermaatregelen uit de ENSIA-2020.
|
Blz. 401
|
2.4 Uitvoeren van de risico-analyse BIO en maatregelen toepassen van de nog nader te bepalen kritische processen.
|
Blz. 402
|
3. De informatievoorziening actief openbaar wordt gemaakt (Woo)
|
Blz. 403
|
3.1 Onderzoek naar consequenties Woo en opstellen ‘roadmap’ voor de implementatie.
|
Blz. 404
|
4. Ervaring opgedaan wordt met data-gestuurd werken
|
Blz. 405
|
4.1 Bepalen van 2 beleidsvragen tbv de pilot van “ruimtelijke kijk in het sociaal domein”.
|
Blz. 406
|
4.2 In samenwerking met Het Gegevenshuis vormgeven van de sociale wijkkaart op basis van de beleidsvragen.
|
Blz. 407
|
5. Een meerjarig ICT-plan voorhanden is
|
Blz. 408
|
5.1 Het ICT-plan uitvoeren en actualiseren conform P&C-cyclus.
|
Blz. 409
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 410
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 411
|
Toelichting risico's
|
Blz. 412
|
Planning & Control
|
Blz. 413
|
Doelen
|
Blz. 414
|
1. Een structureel en reëel meerjarig evenwicht 2021-2024.
|
Blz. 415
|
1. Opstellen van de diverse planning en control producten.
|
Blz. 416
|
2. Een weerstandsvermogen dat over de gehele periode 2021-2024 groot genoeg is om de risico’s af te kunnen dekken.
|
Blz. 417
|
1. Opstellen van de diverse planning en control producten.
|
Blz. 418
|
3. Repressief toezicht vanuit de provincie behouden voor de komende jaren.
|
Blz. 419
|
3. Implementeren modules rechtmatigheid key2control t.b.v. rechtmatigheidsverklaring.
|
Blz. 420
|
7. Uitvoeren onderzoeken 213A
|
Blz. 421
|
4. Een planning en control systeem dat in 2022 is gemoderniseerd en afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de hedendaagse tijd.
|
Blz. 422
|
2. Invoeren nieuw P&C-systeem gekoppeld aan bestaand financieel systeem.
|
Blz. 423
|
4. Optimaliseren bestaand financieel systeem.
|
Blz. 424
|
5. Optimaliseren Aan- en Afwezigheidssysteem (onder voorbehoud).
|
Blz. 425
|
6. Reguliere werkzaamheden i.h.k.v. salarisadministratie en de financiële administratie.
|
Blz. 426
|
5. Kwetsbaarheid financiële functie is in 2022 opgelost.
|
Blz. 427
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 428
|
Prestatie indicatoren voor 2021
|
Blz. 429
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 430
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 431
|
Toelichting risico's
|
Blz. 432
|
Huisvesting & services
|
Blz. 433
|
Algemeen
|
Blz. 434
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 435
|
Doelen
|
Blz. 436
|
1. Duurzame huisvesting.
|
Blz. 437
|
1.1 Uitvoeren van het geactualiseerde MOP (meerjarenonderhoudsplan).
|
Blz. 438
|
1.2 Huisvestingswensen en behoeften bespreken met de afdelingshoofden.
|
Blz. 439
|
1.3 Huisvesting waar nodig aanpassen naar Corona-situatie.
|
Blz. 440
|
2. Meer aandacht voor vitaliteit en stimuleren van bewegen en aannemen van een goede houding.
|
Blz. 441
|
2. Meer gebruik maken van innovatieve werkplekken waaronder zit\sta-bureaus. Dit zal ook worden opgenomen in het arbobeleidsplan vanuit P&O
|
Blz. 442
|
3. Arbo-technisch goede werkplekken voor alle medewerkers.
|
Blz. 443
|
3. Vanuit de RIE (risico-inventarisatie en evaluatie) de resterende knelpunten met de risicoklasse matig oppakken.
|
Blz. 444
|
4. Inzicht krijgen in het energieverbruik, om op onverwacht energieverbruik te anticiperen.
|
Blz. 445
|
4. Energieverbruik monitoren middels het portaal en anticiperen waar nodig.
|
Blz. 446
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 447
|
Wat zijn de risico's
|
Blz. 448
|
Toelichting risico's
|
Blz. 449
|
2.2.3 Financiering
|
Blz. 450
|
Algemeen
|
Blz. 451
|
Risicobeheer
|
Blz. 452
|
Renterisico op vlottende schuld
|
Blz. 453
|
Toelichting renterisico op vlottende schuld
|
Blz. 454
|
Renterisico op vaste schuld
|
Blz. 455
|
Kredietrisico's
|
Blz. 456
|
Toelichting op kredietrisico's
|
Blz. 457
|
Liquiditeitenrisico's
|
Blz. 458
|
Toelichting liquiditeitenrisico's
|
Blz. 459
|
Koersrisico's
|
Blz. 460
|
Toelichting koersrisico's
|
Blz. 461
|
Debiteurenrisico's
|
Blz. 462
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 463
|
Toelichting leningenportefeuille
|
Blz. 464
|
Kasbeheer
|
Blz. 465
|
Economische verwachtingen
|
Blz. 466
|
Rentevisie en 1% Rente-indicator
|
Blz. 467
|
EMU-saldo
|
Blz. 468
|
Geprognotiseerde balans
|
Blz. 469
|
2.2.4 Verbonden partijen
|
Blz. 470
|
Algemeen
|
Blz. 471
|
Wat zijn verbonden partijen?
|
Blz. 472
|
Waarom samenwerkingsverbanden?
|
Blz. 473
|
Waarom samenwerkingsverbanden deel 2
|
Blz. 474
|
Beleid
|
Blz. 475
|
Overzicht verbonden partijen
|
Blz. 476
|
Overzicht coöperaties en vennootschappen
|
Blz. 477
|
Detailinformatie per verbonden partij
|
Blz. 478
|
2.2.5 Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 479
|
Algemeen
|
Blz. 480
|
Toelichting algemeen
|
Blz. 481
|
Het beleidskader per kapitaalgoed
|
Blz. 482
|
Toelichting beleidskader per kapitaalgoed
|
Blz. 483
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 484
|
Onderhoud groen
|
Blz. 485
|
Riolering en waterhuishouding
|
Blz. 486
|
Onderhoud elementenbeheer
|
Blz. 487
|
Reiniging
|
Blz. 488
|
Onderhoud gebouwen
|
Blz. 489
|
2.2.6 Grondbeleid
|
Blz. 490
|
Beleidskader
|
Blz. 491
|
Verwerving en beheer
|
Blz. 492
|
Planontwikkeling
|
Blz. 493
|
Financieel kader
|
Blz. 494
|
2.2.7 Weerstandvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 495
|
Algemeen
|
Blz. 496
|
Algemeen deel 2
|
Blz. 497
|
Algemeen deel 3
|
Blz. 498
|
Berekening weerstandsvermogen 2021-2024
|
Blz. 499
|
Weerstandscapaciteit exploitatie
|
Blz. 500
|
Weerstandsbehoefte 2021-2024
|
Blz. 501
|
Weerstandsratio 2021-2024
|
Blz. 502
|
Toelichting weerstandsratio 2021-2024
|
Blz. 503
|
Verplichte BBV Kengetallen
|
Blz. 504
|
Toelichting verplichte BBV-kengetallen
|
Blz. 505
|
Hoofdstuk 3: Financieel
|
Blz. 506
|
3.1 Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 507
|
Algemeen
|
Blz. 508
|
Tabel meerjarige ramingen van de baten en lasten 2021-2024
|
Blz. 509
|
3.2 Uitgangspunten van de ramingen
|
Blz. 510
|
Algemeen
|
Blz. 511
|
Kerngegevens
|
Blz. 512
|
Indexering lasten
|
Blz. 513
|
Indexering verbonden partijen
|
Blz. 514
|
Indexering salarislasten ambtelijke organisatie
|
Blz. 515
|
Toelichting indexering salarislasten ambtelijke organisatie
|
Blz. 516
|
Indexering professionele welzijnsinstellingen
|
Blz. 517
|
Rente
|
Blz. 518
|
Onvoorzien
|
Blz. 519
|
Kostendekkendheid afvalstoffen en rioolheffing
|
Blz. 520
|
3.3 Financiële positie
|
Blz. 521
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 522
|
Vaststellingsbesluit begroting 2021-2024
|
Blz. 523
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 524
|
Tabel incidentele en structurele lasten en baten per programma
|
Blz. 525
|
Tabel 2 incidentele en structurele lasten en baten per programma
|
Blz. 526
|
Toelichting
|
Blz. 527
|
Bijlagen
|
Blz. 528
|
1. Conversietabel programma's / Taakvelden / Producten
|
Blz. 529
|
Algemeen
|
Blz. 530
|
2. Lasten en baten per taakveld
|
Blz. 531
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 532
|
Taakveld 001 - Bestuur
|
Blz. 533
|
Toelichting TV 001
|
Blz. 534
|
Taakveld 010 - Mutaties reserves
|
Blz. 535
|
Toelichting TV 010
|
Blz. 536
|
Taakveld 020 - Burgerzaken
|
Blz. 537
|
Toelichting TV 020
|
Blz. 538
|
Taakveld 040 - Overhead
|
Blz. 539
|
Toelichting Taakveld 040
|
Blz. 540
|
Taakveld 050 - Treasury
|
Blz. 541
|
Toelichting TV 050
|
Blz. 542
|
Taakveld 061 - OZB-woningen
|
Blz. 543
|
Toelichting TV 061
|
Blz. 544
|
Taakveld 062 - OZB niet-woningen
|
Blz. 545
|
Toelichting TV 062
|
Blz. 546
|
Taakveld 064 Belastingen overig
|
Blz. 547
|
Toelichting TV 064
|
Blz. 548
|
Taakveld 070 - Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
|
Blz. 549
|
Toelichting TV 070
|
Blz. 550
|
Taakveld 080 - Overige baten en lasten
|
Blz. 551
|
Toelichting TV 080
|
Blz. 552
|
Taakveld 090 - Vennootschapsbelasting (VpB)
|
Blz. 553
|
Toelichting TV 090
|
Blz. 554
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 555
|
Taakveld 110 - Crisisbeheersing en brandweer
|
Blz. 556
|
Toelichting TV 110
|
Blz. 557
|
Taakveld 120 - Openbare orde en veiligheid
|
Blz. 558
|
Toelichting TV 120
|
Blz. 559
|
Programma 2 - Verkeer en Vervoer
|
Blz. 560
|
Taakveld 210 - Verkeer en vervoer
|
Blz. 561
|
Toelichting TV 210
|
Blz. 562
|
Taakveld 220 - Parkeren
|
Blz. 563
|
Toelichting TV 220
|
Blz. 564
|
Programma 3 - Economie
|
Blz. 565
|
Taakveld 320 - Fysieke bedrijfsinfrastructuur
|
Blz. 566
|
Toelichting TV 320
|
Blz. 567
|
Taakveld 330 - Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen
|
Blz. 568
|
Toelichting TV 330
|
Blz. 569
|
Taakveld 340 - Economische promotie
|
Blz. 570
|
Toelichting TV 340
|
Blz. 571
|
Programma 4 - Onderwijs
|
Blz. 572
|
Taakveld 410 - Openbaar basisonderwijs
|
Blz. 573
|
Toelichting TV 410
|
Blz. 574
|
Taakveld 420 - Onderwijshuisvesting
|
Blz. 575
|
Toelichting TV 420
|
Blz. 576
|
Taakveld 430 - Onderwijsbeleid en leerlingzaken
|
Blz. 577
|
Toelichting TV 430
|
Blz. 578
|
Programma 5 - Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 579
|
Taakveld 510 - Sportbeleid en activering
|
Blz. 580
|
Toelichting TV 510
|
Blz. 581
|
Taakveld 520 - Sportaccommodaties
|
Blz. 582
|
Toelichting TV 520
|
Blz. 583
|
Taakveld 530 - Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
|
Blz. 584
|
Toelichting TV 530
|
Blz. 585
|
Taakveld 540 - Musea
|
Blz. 586
|
Toelichting TV 540
|
Blz. 587
|
Taakveld 550 - Cultureel erfgoed
|
Blz. 588
|
Toelichting TV 550
|
Blz. 589
|
Taakveld 560 - Media
|
Blz. 590
|
Toelichting TV 560
|
Blz. 591
|
Taakveld 570 - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 592
|
Toelichting TV 570
|
Blz. 593
|
Programma 6 - Sociaal Domein
|
Blz. 594
|
Taakveld 610 - Samenkracht en burgerparticipatie
|
Blz. 595
|
Toelichting TV 610
|
Blz. 596
|
Taakveld 630 - Inkomensregelingen
|
Blz. 597
|
Toelichting TV 630
|
Blz. 598
|
Taakveld 640 - Begeleide participatie
|
Blz. 599
|
Toelichting TV 640
|
Blz. 600
|
Taakveld 650 - Arbeidsparticipatie
|
Blz. 601
|
Toelichting TV 650
|
Blz. 602
|
Taakveld 660 - Maatwerkvoorzieningen (WMO)
|
Blz. 603
|
Toelichting TV 660
|
Blz. 604
|
Taakveld 671 - Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 605
|
Toelichting TV 671
|
Blz. 606
|
Taakveld 672 - Maatwerkdienstverlening 18-
|
Blz. 607
|
Toelichting TV 672
|
Blz. 608
|
Taakveld 681 - Geëscaleerde zorg 18+
|
Blz. 609
|
Toelichting TV 681
|
Blz. 610
|
Taakveld 682 - Geëscaleerde zorg 18-
|
Blz. 611
|
Toelichting TV 682
|
Blz. 612
|
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 613
|
Taakveld 710 - Volksgezondheid
|
Blz. 614
|
Toelichting TV 710
|
Blz. 615
|
Taakveld 720 - Riolering
|
Blz. 616
|
Toelichting TV 720
|
Blz. 617
|
Taakveld 730 - Afval
|
Blz. 618
|
Toelichting TV 730
|
Blz. 619
|
Taakveld 740 - Milieubeheer
|
Blz. 620
|
Toelichting TV 740
|
Blz. 621
|
Taakveld 750 - Begraafplaatsen en crematoria
|
Blz. 622
|
Toelichting TV 750
|
Blz. 623
|
Programma 8 - Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
|
Blz. 624
|
Taakveld 810 - Ruimtelijke ordening
|
Blz. 625
|
Toelichting TV 810
|
Blz. 626
|
Taakveld 820 - Grondexploitatie (niet bedrijventereinen)
|
Blz. 627
|
Toelichting TV 820
|
Blz. 628
|
Taakveld 830 - Wonen en bouwen
|
Blz. 629
|
Toelichting TV 830
|
Blz. 630
|
3. Investeringsplannen 2021
|
Blz. 631
|
I. Uitbreidingsinvesteringen 2021 (excl. riolen en ICT plan)
|
Blz. 632
|
II. Vervangingsinvesteringen 2021 (excl. riolen en ICT plan)
|
Blz. 633
|
III. Investeringen riolen en ICT plan 2021
|
Blz. 634
|
IV. Ruimtevragende beleidsalternatieven 2021
|
Blz. 635
|
4. Reserves en voorzieningen 2021-2024
|
Blz. 636
|
Bijlage 4A - Verloop reserves en voorzieningen 2021
|
Blz. 637
|
Bijlage 4B - Verloop reserves en voorzieningen 2022-2024
|
Blz. 638
|
Bijlage 4C - Omschrijving reserves en voorzieningen
|
Blz. 639
|
5. Algemene uitkering 2021-2024
|
Blz. 640
|
Bijlage 5 - Algemene uitkering
|
Blz. 641
|
6. Toelichting verbonden partijen
|
Blz. 642
|
Onderdeel I. Gemeenschappelijke Regelingen
|
Blz. 643
|
1. Anti-discriminatievoorziening - Centrumgemeente Maastricht
|
Blz. 644
|
1. Toelichting Anti-disciminatievoorziening
|
Blz. 645
|
1. Toelichting financieel
|
Blz. 646
|
2. Bestuursovereenkomst informele zorg - Gemeente Heerlen
|
Blz. 647
|
2. Toelichting Bestuursovereenkomst informele zorg
|
Blz. 648
|
2. Toelichting financieel
|
Blz. 649
|
3. BsGW (Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen) - Roermond
|
Blz. 650
|
3. Toelichting BsGW
|
Blz. 651
|
3. Toelichting financieel
|
Blz. 652
|
4. Bureau VSV (leerplicht) - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 653
|
4. Toelichting Bureau VSV
|
Blz. 654
|
4. Toelichting financieel
|
Blz. 655
|
5. Centrumregeling regionale samenwerking Parkstad opvang en beschermd wonen WMO 2015 - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 656
|
5. Toelichting centrumregeling regionale samenwerking
|
Blz. 657
|
5. Toelichting financieel
|
Blz. 658
|
6. GGD Zuid-Limburg - Geleen
|
Blz. 659
|
6. Toelichting GGD Zuid-Limburg
|
Blz. 660
|
6. Toelichting financieel
|
Blz. 661
|
7. Het Gegevenshuis - Landgraaf
|
Blz. 662
|
7. Toelichting Het Gegevenshuis
|
Blz. 663
|
7. Toelichting financieel
|
Blz. 664
|
8. Inkoop jeugdzorg regio Zuid-Limburg - Centrumgemeente Maastricht
|
Blz. 665
|
8. Toelichting Inkoop jeugdzorg Zuid-Limburg
|
Blz. 666
|
8. Toelichting financieel
|
Blz. 667
|
9. ISD BOL (Intergemeentelijke Sociale Dienst Brunssum, Onderbanken en Landgraaf) - Brunssum
|
Blz. 668
|
9. Toelichting ISD BOL
|
Blz. 669
|
9. Toelichting financieel
|
Blz. 670
|
10. Kredietbank Limburg - Geleen
|
Blz. 671
|
10. Toelichting Kredietbank Limburg
|
Blz. 672
|
10. Toelichting financieel
|
Blz. 673
|
11. Omnibuzz - Sittard
|
Blz. 674
|
11. Toelichting Omnibuzz
|
Blz. 675
|
11. Toelichting financieel
|
Blz. 676
|
12. Parkstad IT (PIT) - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 677
|
12. Toelichting Parkstad IT
|
Blz. 678
|
12. Toelichting financieel
|
Blz. 679
|
13. Regionale Uitvoeringsdienst Zuid-Limburg (RUD) - Maastricht
|
Blz. 680
|
13. Toelichting RUD
|
Blz. 681
|
13. Toelichting Financieel
|
Blz. 682
|
14. Reinigingsdiensten Rd4 - Heerlen
|
Blz. 683
|
14. Toelichting Reinigingsdiensten Rd4
|
Blz. 684
|
14. Toelichting financieel
|
Blz. 685
|
15. Stadsregio Parkstad Limburg - Heerlen
|
Blz. 686
|
15. Toelichting Stadsregio Parkstad Limburg
|
Blz. 687
|
15. Toelichting financieel
|
Blz. 688
|
16. Veiligheidsregio Zuid-Limburg
|
Blz. 689
|
16. Toelichting Veiligheidsregio Zuid-Limburg
|
Blz. 690
|
16. Toelichting financieel
|
Blz. 691
|
17. Werkvoorzieningschap Oostelijk Zuid-Limburg (WOZL) - Heerlen
|
Blz. 692
|
17. Toelichting WOZL
|
Blz. 693
|
17. Toelichting financieel
|
Blz. 694
|
18. Werkgevers Service Punt (WSP) - Heerlen
|
Blz. 695
|
18. Toelichting WSP
|
Blz. 696
|
18. Toelichting financieel
|
Blz. 697
|
Onderdeel II. Coöperaties/Vennootschappen
|
Blz. 698
|
1. Bank Nederlandse Gemeenten - Den Haag
|
Blz. 699
|
1. Toelichting BNG
|
Blz. 700
|
1. Toelichting financieel
|
Blz. 701
|
2. Bodemzorg Limburg B.V. - Maastricht
|
Blz. 702
|
2. Toelichting Bodemzorg Limburg BV
|
Blz. 703
|
2. Toelichting financieel
|
Blz. 704
|
3. Enexis Holding N.V. - 's Hertogenbosch
|
Blz. 705
|
3. Toelichting Enexis Holding NV
|
Blz. 706
|
3. Toelichting financieel
|
Blz. 707
|
4. IBA Parkstad B.V. - Heerlen
|
Blz. 708
|
4. Toelichting IBA Parkstad BV
|
Blz. 709
|
4. Toelichting financieel
|
Blz. 710
|
5. Reinigingsdienst Rd4 N.V. - Heerlen
|
Blz. 711
|
5. Toelichting Reinigingsdienst Rd4 N.V.
|
Blz. 712
|
5. Toelichting financieel
|
Blz. 713
|
6. Special Purpose Vehicles - 's Hertogenbosch
|
Blz. 714
|
6. Toelichting Special Purpose Vehicles
|
Blz. 715
|
6. Toelichting financieel
|
Blz. 716
|
6. Toelichting financieel 2
|
Blz. 717
|
6. Toelichting financieel 3
|
Blz. 718
|
7. Sportbedrijf Landgraaf B.V. - Landgraaf
|
Blz. 719
|
7. Toelichting Sportbedrijf Landgraaf BV
|
Blz. 720
|
7. Toelichting financieel
|
Blz. 721
|
8. Verkoop Vennootschap B.V. - 's Hertogenbosch
|
Blz. 722
|
8. Toelichting Verkoop Vennootschap B.V.
|
Blz. 723
|
8. Toelichting financieel
|
Blz. 724
|
9. Vordering Enexis B.V. - 's Hertogenbosch
|
Blz. 725
|
9. Toelichting Enexis BV
|
Blz. 726
|
9. Toelichting financieel
|
Blz. 727
|
10. Waterleiding Maatschappij Limburg N.V. (WML) - Maastricht
|
Blz. 728
|
10. Toelichting WML
|
Blz. 729
|
10. Toelichting financieel
|
Blz. 730
|
11. Woonwijzerwinkel B.V. - Kerkrade
|
Blz. 731
|
11. Toelichting Woonwijzerwinkel BV
|
Blz. 732
|
11. Toelichting financieel
|
Blz. 733
|
7. Onderzoeken 213A
|
Blz. 734
|
Algemeen
|
Blz. 735
|
8. Lijst van afkortingen
|
Blz. 736
|
Algemeen
|
Blz. 737
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|