Programmabegroting 2022 - 2025
|
Blz. 1
|
Programmabegroting 2022 - 2025
|
Blz. 2
|
Programma's
|
Blz. 3
|
Samenvatting
|
Blz. 4
|
Samenvatting begroting 2022 - 2025
|
Blz. 5
|
Samenvatting begroting
|
Blz. 6
|
Hoofdstuk 1: Algemeen
|
Blz. 7
|
1.1 Aanbieding
|
Blz. 8
|
Aanbieding
|
Blz. 9
|
1.2 Leeswijzer
|
Blz. 10
|
Leeswijzer
|
Blz. 11
|
1.3 Ontwikkelingen begrotingssaldo
|
Blz. 12
|
1.3.1 Meerjarenraming primitieve begroting
|
Blz. 13
|
1.3.2 Meerjarenraming Kadernota 2022
|
Blz. 14
|
1.3.3 Vastgestelde beleidsalternatieven Kadernota 2022-2023
|
Blz. 15
|
1.3.4 Budgettaire mutaties na vaststelling kadernota 2022
|
Blz. 16
|
1.4 Formeel en structureel meerjarig begrotingsevenwicht
|
Blz. 17
|
1.4.1 Formeel begrotingssaldo 2022-2025
|
Blz. 18
|
1.4.2 Structureel en reëel begrotingssaldo 2022 en meerjarenraming 2023-2025
|
Blz. 19
|
1.5 Weerstandscapaciteit, -behoefte en -ratio's
|
Blz. 20
|
Weerstandscapaciteit - behoefte en -ratio's
|
Blz. 21
|
1.6 Tarieven
|
Blz. 22
|
Tarieven
|
Blz. 23
|
1.7 Voorstel te dekken ruimtevragen voor nieuw beleid
|
Blz. 24
|
Voorstel aan de raad
|
Blz. 25
|
Hoofdstuk 2.1: Programma's
|
Blz. 26
|
2.1.0 Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 27
|
Structuurgegevens
|
Blz. 28
|
Programma Bestuur en ondersteuning omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 29
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 30
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 31
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen
|
Blz. 32
|
Beleidsindicatoren (BBV)
|
Blz. 33
|
Analyse historische ontwikkeling beleidsindicatoren
|
Blz. 34
|
Beleidskader programma
|
Blz. 35
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 36
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 37
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 38
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 39
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 40
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 41
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 42
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 43
|
Wat zijn de risico's?
|
Blz. 44
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 45
|
2.1.1 Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 46
|
Structuurgegevens
|
Blz. 47
|
Het programma Veiligheid omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 48
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 49
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 50
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 51
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 52
|
Beleidskader programma
|
Blz. 53
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 54
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 55
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 56
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 57
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 58
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 59
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 60
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 61
|
Bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 62
|
Toelichting bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 63
|
Wat zijn de risico's?
|
Blz. 64
|
2.1.2 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 65
|
Structuurgegevens
|
Blz. 66
|
Het programma Verkeer, vervoer en waterstaat omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 67
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 68
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 69
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 70
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 71
|
Beleidskader programma
|
Blz. 72
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 73
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 74
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 75
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 76
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 77
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 78
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 79
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 80
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 81
|
2.1.3 Programma 3 - Economie
|
Blz. 82
|
Structuurgegevens
|
Blz. 83
|
Het programma Economie omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 84
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 85
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 86
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 87
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 88
|
Beleidskader programma
|
Blz. 89
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 90
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 91
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 92
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 93
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 94
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 95
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 96
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 97
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 98
|
2.1.4 Programma 4 - Onderwijs
|
Blz. 99
|
Structuurgegevens
|
Blz. 100
|
Het programma Onderwijs omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 101
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 102
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 103
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 104
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 105
|
Beleidskader programma
|
Blz. 106
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 107
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 108
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 109
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 110
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 111
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 112
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 113
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 114
|
Bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 115
|
Toelichting bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 116
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 117
|
2.1.5 Programma 5 - Sport, cultuur en recreatie *
|
Blz. 118
|
Algemeen
|
Blz. 119
|
Structuurgegevens
|
Blz. 120
|
Het programma Sport, cultuur en recreatie omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 121
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 122
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 123
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 124
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 125
|
Beleidskader programma
|
Blz. 126
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 127
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 128
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 129
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 130
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 131
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 132
|
Bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 133
|
Toelichting bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 134
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 135
|
2.1.6 Programma 6 - Sociaal Domein
|
Blz. 136
|
Structuurgegevens
|
Blz. 137
|
Het programma Sociaal domein omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 138
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 139
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 140
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 141
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 142
|
Beleidskader programma
|
Blz. 143
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 144
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 145
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 146
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 147
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 148
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 149
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 150
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 151
|
Bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 152
|
Toelichting bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 153
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 154
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 155
|
2.1.7 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 156
|
Structuurgegevens
|
Blz. 157
|
Het programma Volksgezondheid en milieu omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 158
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 159
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 160
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 161
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 162
|
Beleidskader programma
|
Blz. 163
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 164
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 165
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 166
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 167
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 168
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 169
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 170
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 171
|
Bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 172
|
Toelichting bijdrage aan Professionele Gesubsidieerde Organisaties
|
Blz. 173
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 174
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 175
|
2.1.8 Programma 8 - Volkhuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV)
|
Blz. 176
|
Structuurgegevens
|
Blz. 177
|
Het programma Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing (VHROSV) omvat de volgende taakvelden:
|
Blz. 178
|
Programma-samenvatting
|
Blz. 179
|
Omgevingsanalyse
|
Blz. 180
|
Beleidsindicatoren BBV
|
Blz. 181
|
Analyse historische ontwikkeling kengetallen en beleidsindicatoren
|
Blz. 182
|
Beleidskader programma
|
Blz. 183
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 184
|
Score effectindicatoren
|
Blz. 185
|
Wat gaan we daarvoor doen in 2022?
|
Blz. 186
|
Prestatie-indicatoren voor 2022
|
Blz. 187
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 188
|
Toelichting op de cijfermatige verschillen tussen de begroting 2022 en de bijgestelde begroting 2021
|
Blz. 189
|
Bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 190
|
Toelichting bijdrage aan Verbonden Partijen
|
Blz. 191
|
Wat zijn de risico’s?
|
Blz. 192
|
Toelichting risico’s
|
Blz. 193
|
Hoofdstuk 2.2: Paragrafen
|
Blz. 194
|
2.2.1 Lokale heffingen
|
Blz. 195
|
Inleiding
|
Blz. 196
|
Beleid
|
Blz. 197
|
Heffingen
|
Blz. 198
|
Belastingmaatregelen
|
Blz. 199
|
Tariefontwikkeling (indicatief)
|
Blz. 200
|
Hondenbelasting
|
Blz. 201
|
Toelichting hondenbelasting
|
Blz. 202
|
Precariobelasting
|
Blz. 203
|
Toeristenbelasting
|
Blz. 204
|
Afvalstoffenheffing
|
Blz. 205
|
Toelichting afvalstoffenheffing
|
Blz. 206
|
Tarieven afvalstoffenheffing 2022
|
Blz. 207
|
Rioolheffing
|
Blz. 208
|
Toelichting rioolheffing
|
Blz. 209
|
Tarieven rioolheffing 2022
|
Blz. 210
|
Kwijtschelding
|
Blz. 211
|
Leges en rechten
|
Blz. 212
|
Toelichting leges en rechten
|
Blz. 213
|
Ontwikkeling woonlasten binnen Parkstad gemeenten
|
Blz. 214
|
Toelichting Ontwikkeling woonlasten
|
Blz. 215
|
2.2.3 Financiering
|
Blz. 216
|
Algemeen
|
Blz. 217
|
Risicobeheer
|
Blz. 218
|
Renterisico op vlottende schuld
|
Blz. 219
|
Toelichting renterisico op vlottende schuld
|
Blz. 220
|
Renterisico op vaste schuld
|
Blz. 221
|
Kredietrisico's
|
Blz. 222
|
Toelichting op kredietrisico's
|
Blz. 223
|
Liquiditeitenrisico's
|
Blz. 224
|
Toelichting liquiditeitenrisico's
|
Blz. 225
|
Koersrisico's
|
Blz. 226
|
Toelichting koersrisico's
|
Blz. 227
|
Debiteurenrisico's
|
Blz. 228
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 229
|
Toelichting leningenportefeuille
|
Blz. 230
|
Kasbeheer
|
Blz. 231
|
Economische verwachtingen *
|
Blz. 232
|
Rentevisie en 1% Rente-indicator
|
Blz. 233
|
EMU-saldo
|
Blz. 234
|
Geprognotiseerde balans
|
Blz. 235
|
2.2.4 Verbonden partijen
|
Blz. 236
|
Algemeen
|
Blz. 237
|
Wat zijn verbonden partijen?
|
Blz. 238
|
Waarom samenwerkingsverbanden
|
Blz. 239
|
Tabel Ad1 Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 240
|
Tabel Ad 3. Coöperaties en venootschappen
|
Blz. 241
|
Detailinformatie per verbonden partij
|
Blz. 242
|
2.2.5 Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 243
|
Algemeen
|
Blz. 244
|
Toelichting algemeen
|
Blz. 245
|
Soort kapitaalgoed
|
Blz. 246
|
Toelichting beleidskader per kapitaalgoed
|
Blz. 247
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 248
|
Onderhoud groen
|
Blz. 249
|
Riolering en waterhuishouding
|
Blz. 250
|
Onderhoud elementenbeheer
|
Blz. 251
|
Reiniging
|
Blz. 252
|
Onderhoud gebouwen
|
Blz. 253
|
2.2.6 Grondbeleid
|
Blz. 254
|
Beleidskader
|
Blz. 255
|
Verwerving en beheer
|
Blz. 256
|
Planontwikkeling
|
Blz. 257
|
Financieel kader
|
Blz. 258
|
2.2.7 Weerstandvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 259
|
Algemeen
|
Blz. 260
|
Algemeen deel 2
|
Blz. 261
|
Weerstandscapaciteit
|
Blz. 262
|
Weerstandsratio
|
Blz. 263
|
Normering van de ratio's
|
Blz. 264
|
Normering van de ratio's (vervolg)
|
Blz. 265
|
Verplichte BBV Kengetallen
|
Blz. 266
|
Toelichting Verplichte BBV Kengetallen
|
Blz. 267
|
Geprognotiseerde balans
|
Blz. 268
|
Analyse financiële situatie
|
Blz. 269
|
Hoofdstuk 3: Financieel
|
Blz. 270
|
3.1 Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 271
|
Algemeen
|
Blz. 272
|
Tabel meerjarige ramingen van de baten en lasten 2021-2024
|
Blz. 273
|
3.2 Uitgangspunten van de ramingen
|
Blz. 274
|
Algemeen
|
Blz. 275
|
Kerngegevens
|
Blz. 276
|
Indexering lasten
|
Blz. 277
|
Indexering verbonden partijen
|
Blz. 278
|
Indexering salarislasten ambtelijke organisatie
|
Blz. 279
|
Toelichting indexering salarislasten ambtelijke organisatie
|
Blz. 280
|
Indexering professionele welzijnsinstellingen
|
Blz. 281
|
Rente
|
Blz. 282
|
Onvoorzien
|
Blz. 283
|
Kostendekkendheid afvalstoffen en rioolheffing
|
Blz. 284
|
3.3 Financiële positie
|
Blz. 285
|
Vaststellingsbesluit
|
Blz. 286
|
Vaststellingsbesluit begroting 2022 - 2025
|
Blz. 287
|
Vaststellingsbesluit begroting 2022
|
Blz. 288
|
Tabellen incidentele en structurele lasten en baten per programma 2022
|
Blz. 289
|
Bijlagen
|
Blz. 290
|
1. Conversietabel programma's / Taakvelden / Producten
|
Blz. 291
|
Algemeen
|
Blz. 292
|
2. Lasten en baten per taakveld
|
Blz. 293
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 294
|
Taakveld 001 - Bestuur
|
Blz. 295
|
Toelichting TV 001
|
Blz. 296
|
Taakveld 010 - Mutaties reserves
|
Blz. 297
|
Toelichting TV 010
|
Blz. 298
|
Taakveld 020 - Burgerzaken
|
Blz. 299
|
Toelichting TV 020
|
Blz. 300
|
Taakveld 040 - Overhead
|
Blz. 301
|
Toelichting Taakveld 040
|
Blz. 302
|
Taakveld 050 - Treasury
|
Blz. 303
|
Toelichting TV 050
|
Blz. 304
|
Taakveld 061 - OZB-woningen
|
Blz. 305
|
Toelichting TV 061
|
Blz. 306
|
Taakveld 062 - OZB niet-woningen
|
Blz. 307
|
Toelichting TV 062
|
Blz. 308
|
Taakveld 064 Belastingen overig
|
Blz. 309
|
Toelichting TV 064
|
Blz. 310
|
Taakveld 070 - Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
|
Blz. 311
|
Toelichting TV 070
|
Blz. 312
|
Taakveld 080 - Overige baten en lasten
|
Blz. 313
|
Toelichting TV 080
|
Blz. 314
|
Taakveld 090 - Vennootschapsbelasting (VpB)
|
Blz. 315
|
Toelichting TV 090
|
Blz. 316
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 317
|
Taakveld 110 - Crisisbeheersing en brandweer
|
Blz. 318
|
Toelichting TV 110
|
Blz. 319
|
Taakveld 120 - Openbare orde en veiligheid
|
Blz. 320
|
Toelichting TV 120
|
Blz. 321
|
Programma 2 - Verkeer en Vervoer
|
Blz. 322
|
Taakveld 210 - Verkeer en vervoer
|
Blz. 323
|
Toelichting TV 210
|
Blz. 324
|
Taakveld 220 - Parkeren
|
Blz. 325
|
Toelichting TV 220
|
Blz. 326
|
Programma 3 - Economie
|
Blz. 327
|
Taakveld 320 - Fysieke bedrijfsinfrastructuur
|
Blz. 328
|
Toelichting TV 320
|
Blz. 329
|
Taakveld 330 - Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen
|
Blz. 330
|
Toelichting TV 330
|
Blz. 331
|
Taakveld 340 - Economische promotie
|
Blz. 332
|
Toelichting TV 340
|
Blz. 333
|
Programma 4 - Onderwijs
|
Blz. 334
|
Taakveld 410 - Openbaar basisonderwijs
|
Blz. 335
|
Toelichting TV 410
|
Blz. 336
|
Taakveld 420 - Onderwijshuisvesting
|
Blz. 337
|
Toelichting TV 420
|
Blz. 338
|
Taakveld 430 - Onderwijsbeleid en leerlingzaken
|
Blz. 339
|
Toelichting TV 430
|
Blz. 340
|
Programma 5 - Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 341
|
Taakveld 510 - Sportbeleid en activering
|
Blz. 342
|
Toelichting TV 510
|
Blz. 343
|
Taakveld 520 - Sportaccommodaties
|
Blz. 344
|
Toelichting TV 520
|
Blz. 345
|
Taakveld 530 - Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
|
Blz. 346
|
Toelichting TV 530
|
Blz. 347
|
Taakveld 540 - Musea
|
Blz. 348
|
Toelichting TV 540
|
Blz. 349
|
Taakveld 550 - Cultureel erfgoed
|
Blz. 350
|
Toelichting TV 550
|
Blz. 351
|
Taakveld 560 - Media
|
Blz. 352
|
Toelichting TV 560
|
Blz. 353
|
Taakveld 570 - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 354
|
Toelichting TV 570
|
Blz. 355
|
Programma 6 - Sociaal Domein
|
Blz. 356
|
Taakveld 610 - Samenkracht en burgerparticipatie
|
Blz. 357
|
Toelichting TV 610
|
Blz. 358
|
Taakveld 630 - Inkomensregelingen
|
Blz. 359
|
Toelichting TV 630
|
Blz. 360
|
Taakveld 640 - Begeleide participatie
|
Blz. 361
|
Toelichting TV 640
|
Blz. 362
|
Taakveld 650 - Arbeidsparticipatie
|
Blz. 363
|
Toelichting TV 650
|
Blz. 364
|
Taakveld 660 - Maatwerkvoorzieningen (WMO)
|
Blz. 365
|
Toelichting TV 660
|
Blz. 366
|
Taakveld 671 - Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 367
|
Toelichting TV 671
|
Blz. 368
|
Taakveld 672 - Maatwerkdienstverlening 18-
|
Blz. 369
|
Toelichting TV 672
|
Blz. 370
|
Taakveld 681 - Geëscaleerde zorg 18+
|
Blz. 371
|
Toelichting TV 681
|
Blz. 372
|
Taakveld 682 - Geëscaleerde zorg 18-
|
Blz. 373
|
Toelichting TV 682
|
Blz. 374
|
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 375
|
Taakveld 710 - Volksgezondheid
|
Blz. 376
|
Toelichting TV 710
|
Blz. 377
|
Taakveld 720 - Riolering
|
Blz. 378
|
Toelichting TV 720
|
Blz. 379
|
Taakveld 730 - Afval
|
Blz. 380
|
Toelichting TV 730
|
Blz. 381
|
Taakveld 740 - Milieubeheer
|
Blz. 382
|
Toelichting TV 740
|
Blz. 383
|
Taakveld 750 - Begraafplaatsen en crematoria
|
Blz. 384
|
Toelichting TV 750
|
Blz. 385
|
Programma 8 - Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
|
Blz. 386
|
Taakveld 810 - Ruimtelijke ordening
|
Blz. 387
|
Toelichting TV 810
|
Blz. 388
|
Taakveld 820 - Grondexploitatie (niet bedrijventereinen)
|
Blz. 389
|
Toelichting TV 820
|
Blz. 390
|
Taakveld 830 - Wonen en bouwen
|
Blz. 391
|
Toelichting TV 830
|
Blz. 392
|
3. Investeringsplannen 2022
|
Blz. 393
|
I. Uitbreidingsinvesteringen 2022 (excl. riolen en ICT plan)
|
Blz. 394
|
II. Vervangingsinvesteringen 2022 (excl. riolen en ICT plan)
|
Blz. 395
|
III. Investeringen riolen en ICT plan 2022
|
Blz. 396
|
4. Reserves en voorzieningen 2022-2025
|
Blz. 397
|
Bijlage 4A - Verloop reserves en voorzieningen 2022
|
Blz. 398
|
Bijlage 4B - Verloop reserves en voorzieningen 2023-2025
|
Blz. 399
|
Bijlage 4C - Omschrijving reserves en voorzieningen
|
Blz. 400
|
5. Algemene uitkering 2022-2025
|
Blz. 401
|
Bijlage 5 - Algemene uitkering
|
Blz. 402
|
6. Toelichting verbonden partijen (gemeenschappelijke regelingen en vennootschappen)
|
Blz. 403
|
Onderdeel I. Gemeenschappelijke Regelingen
|
Blz. 404
|
1. Anti-discriminatievoorziening - Centrumgemeente Maastricht
|
Blz. 405
|
1. Toelichting Anti-disciminatievoorziening
|
Blz. 406
|
1. Toelichting financiële risico's Anti-discriminiatievoorziening
|
Blz. 407
|
2. Bestuursovereenkomst informele zorg - Gemeente Heerlen
|
Blz. 408
|
2. Toelichting Bestuursovereenkomst informele zorg
|
Blz. 409
|
2. Toelichting financiële risico's Bestuursovereenkomst informele zorg
|
Blz. 410
|
3. BsGW (Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen) - Roermond
|
Blz. 411
|
3. Toelichting BsGW
|
Blz. 412
|
3. Toelichting financieel BsGW
|
Blz. 413
|
4. Bureau VSV (leerplicht) - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 414
|
4. Toelichting Bureau VSV
|
Blz. 415
|
4. Toelichting financiële risico's Bureau VSV
|
Blz. 416
|
5. Centrumregeling regionale samenwerking Parkstad opvang en beschermd wonen WMO 2015 - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 417
|
5. Toelichting Centrumregeling regionale samenwerking Parkstad opvang en beschermd wonen WMO 2015
|
Blz. 418
|
5. Toelichting financiële risico's Centrumregeling regionale samenwerking Parkstad opvang en beschermd wonen WMO 2015
|
Blz. 419
|
6. GGD Zuid-Limburg - Geleen
|
Blz. 420
|
6. Toelichting GGD Zuid-Limburg
|
Blz. 421
|
6. Toelichting financiële risico's GGD Zuid-Limburg
|
Blz. 422
|
7. Het Gegevenshuis - Landgraaf
|
Blz. 423
|
7. Toelichting Het Gegevenshuis
|
Blz. 424
|
7. Toelichting financiële risico's Het Gegevenshuis
|
Blz. 425
|
8. Inkoop jeugdzorg regio Zuid-Limburg - Centrumgemeente Maastricht
|
Blz. 426
|
8. Toelichting Inkoop jeugdzorg Zuid-Limburg
|
Blz. 427
|
8. Toelichting financiële risico's Inkoop jeugdzorg regio Zuid-Limburg
|
Blz. 428
|
9. ISD BOL (Intergemeentelijke Sociale Dienst Brunssum, Onderbanken en Landgraaf) - Brunssum
|
Blz. 429
|
9. Toelichting ISD BOL
|
Blz. 430
|
9. Toelichting financiële risico's ISD BOL
|
Blz. 431
|
10. Kredietbank Limburg - Geleen
|
Blz. 432
|
10. Toelichting Kredietbank Limburg
|
Blz. 433
|
10. Toelichting financiële risico's Kredietbank Limburg
|
Blz. 434
|
11. Omnibuzz - Sittard
|
Blz. 435
|
11. Toelichting Omnibuzz
|
Blz. 436
|
11. Toelichting financiële risico's Omnibuzz
|
Blz. 437
|
12. Parkstad IT (PIT) - Centrumgemeente Heerlen
|
Blz. 438
|
12. Toelichting Parkstad IT
|
Blz. 439
|
12. Toelichting financiële risico's Parkstad IT
|
Blz. 440
|
13. Regionale Uitvoeringsdienst Zuid-Limburg (RUD) - Maastricht
|
Blz. 441
|
13. Toelichting RUD
|
Blz. 442
|
13. Toelichting financiële risico's RUD
|
Blz. 443
|
14. Reinigingsdiensten Rd4 - Heerlen
|
Blz. 444
|
14. Toelichting Reinigingsdiensten Rd4
|
Blz. 445
|
14. Toelichting financiële risico's Reinigingsdiensten Rd4
|
Blz. 446
|
15. Stadsregio Parkstad Limburg - Heerlen
|
Blz. 447
|
15. Toelichting Stadsregio Parkstad Limburg
|
Blz. 448
|
15. Toelichting financiële risico's Parkstad Limburg
|
Blz. 449
|
16. Veiligheidsregio Zuid-Limburg
|
Blz. 450
|
16. Toelichting Veiligheidsregio Zuid-Limburg
|
Blz. 451
|
16. Toelichting financiële risico's Veiligheidsregio Zuid-Limburg
|
Blz. 452
|
17. Werkvoorzieningschap Oostelijk Zuid-Limburg (WOZL) - Heerlen
|
Blz. 453
|
17. Toelichting WOZL
|
Blz. 454
|
17. Toelichting financiële risico's WOZL
|
Blz. 455
|
18. Werkgevers Service Punt (WSP) - Heerlen
|
Blz. 456
|
18. Toelichting WSP
|
Blz. 457
|
18. Toelichting financiële risico's WSP
|
Blz. 458
|
Onderdeel II. Stichtingen en Verenigingen
|
Blz. 459
|
Onderdeel III. Coöperaties/Vennootschappen
|
Blz. 460
|
1. Bank Nederlandse Gemeenten - Den Haag
|
Blz. 461
|
1. Toelichting Bank Nederlandse Gemeenten
|
Blz. 462
|
1. Toelichting financiële risico's Bank Nederlandse Gemeenten
|
Blz. 463
|
2. Bodemzorg Limburg B.V. - Maastricht
|
Blz. 464
|
2. Toelichting Bodemzorg Limburg BV
|
Blz. 465
|
2. Toelichting financiële risico's Bodemzorg Limburg BV
|
Blz. 466
|
3. Enexis Holding N.V. - 's Hertogenbosch
|
Blz. 467
|
3. Toelichting Enexis Holding NV
|
Blz. 468
|
3. Toelichting financiële risico's Enexis Holding NV
|
Blz. 469
|
4. IBA Parkstad B.V. - Heerlen
|
Blz. 470
|
4. Toelichting IBA Parkstad BV
|
Blz. 471
|
4. Toelichting financiële risico's IBA Parkstad BV
|
Blz. 472
|
5. Reinigingsdienst Rd4 N.V. - Heerlen
|
Blz. 473
|
5. Toelichting Reinigingsdienst Rd4 N.V.
|
Blz. 474
|
5. Toelichting financiële risico's Reinigingsdienst Rd4 NV
|
Blz. 475
|
6. Special Purpose Vehicles - 's Hertogenbosch
|
Blz. 476
|
6. Toelichting Special Purpose Vehicles
|
Blz. 477
|
6. Toelichting financieel CSV Amsterdam BV
|
Blz. 478
|
6. Toelichting financieel Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
|
Blz. 479
|
6. Toelichting financieel Special Purpose Vehicles
|
Blz. 480
|
7. Waterleiding Maatschappij Limburg N.V. (WML) - Maastricht
|
Blz. 481
|
7. Toelichting WML
|
Blz. 482
|
7. Toelichting financiële risico's WML
|
Blz. 483
|
8. Woonwijzerwinkel B.V. - Kerkrade
|
Blz. 484
|
8. Toelichting Woonwijzerwinkel BV
|
Blz. 485
|
8. Toelichting financiële risico's Woonwijzerwinkel BV
|
Blz. 486
|
9. Sportbedrijf Landgraaf B.V. - Landgraaf
|
Blz. 487
|
9. Toelichting Sportbedrijf Landgraaf BV
|
Blz. 488
|
9. Toelichting financiële risico's Sportbedrijf Landgraaf BV
|
Blz. 489
|
7. Onderzoeken 213A
|
Blz. 490
|
Algemeen
|
Blz. 491
|
8. Lijst van afkortingen
|
Blz. 492
|
Lijst van afkortingen
|
Blz. 493
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|